GERARD GENETTE'S NARRATIVE STRUCTURE IN FIHI MA FIHI NOVEL BY JALALUDIN RUMI
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Abbott, H. P. (2002). The Cambridge Introduction of Narrative. Cambridge: The Press Syndicate of the University of Cambridge.
Ali, M. (2021). Konsep Pendidikan Akhlak Perspektif Jalaluddin Rumi (Analisis Buku Fihi Ma Fihi Serta Relevansinya Terhadap Pendidikan Islam). Studia Religia: Jurnal Pemikiran dan Pendidikan Islam, 5(2), 279–291. DOI: https://doi.org/10.30651/sr.v5i2.10234
Alfiarizky, K. (2019). Teror Naratif Dalam Novela Dekat dan Nyaring Karya Sabda Armandio: Kajian Naratologi Gerard Genette. Jurnal Sapala, 6(1), 1–12.
Bachri, B.S. (2010). Meyakinkan Validitas Data Melalui Triangulasi pada Penelitian Kualitatif. Jurnal Teknologi Pendidikan, 10(1), 46-62.
Bertens, H. (2014). Teori Sastra: Dasar-dasar. London: Routledge.
Didipu, H. (2018). Struktur Naratif Novel Osakat Anak Asmat Karya Ani Sekarningsih (Perspektif Naratologi Gerard Genette). Jurnal Aksara: Jurnal Bahasa Dan Sastra, 19(1), 15–27. DOI: http://dx.doi.org/10.23960/aksara/v19i1.pp15-27
Didipu, H. (2019). Teori Naratologi Gerard Genette (Tinjauan Konseptual). Jurnal Telaga Bahasa, 7(2), 163-172. DOI: 10.36843/tb.v7i2.58
Dewi, N, et.al. (2018) Fokalisasi Novel Tempurung Karya Oka Rusmini dan Relevansinya dalam Pembelajaran Sastra Di SMA/SMK. Stilistika, 7(1).
Emzir, S., & Andri W, (2018). Tentang Sastra: Teori dan Pembelajarannya. Yogyakarta: Garudhawaca.
Endraswara, S. (2013). Metodologi Kritik Sastra. Yogyakarta: Penerbit Ombak.
Evanda, T. (2017). Kajian Naratologi Roman Reckless – Steinernes Fleisch Karya Cornelia Funke. Skripsi. Fakultas Bahasa dan Seni Universitas Negeri Yogyakarta.
Genette, G. (1980). Narrative Discourse: An Essay in Method. Translated by Jane E. Lewin. New York: Cornell University Press.
Hasny, A. R. (2019). Analisis Nilai-Nilai Kecerdasan Spiritual dalam Buku Fihi Ma Fihi Karya Jalaluddin Rumi. Jurnal Penelitian, Pendidikan, dan Pembelajaran, 13(1), 56–60.
Jahn, M. (2021). Narratology 2.3: A Guide to the Theory of Narrative. English Department, University of Cologne. URL www.uni koeln.de/~ame02/pppn.pdf
Kosasih, E. (2012). Dasar-Dasar Keterampilan Bersastra. Bandung: Yrama Widya.
Kuntowijoyo. (2019). Maklumat Sastra Profetik. Diva Press.
Lathif, R. (2015). Mengarungi Samudra Kebijaksanaan (Terj. Fihi Ma Fihi). Yogyakarta: Forum.
Nofrianis, Y., & Zulfikarni. (2022). Majas Perbandingan dalam Buku Besar Peminum Kopi Karya Andrea Hirata dan Implikasinya terhadap Pembelajaran Teks Novel. JPBSI: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 11(3), 24–32. DOI: https://doi.org/10.24036/118386-019883
Puspita, Y., Hanum, F., Rohman, A., Fitriana, F., & Akhyar, Y. (2022). Pengaruh Faktor
Lingkungan Keluarga untuk Perkembangan Pemerolehan Bahasa kedua. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(5), 4888–4900. DOI: https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i5.2500
Ratna, N, (2012). Teori, Metode, dan Teknik Penelitian Sastra. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Rahayu, T., Supratno, H., & Raharjo, R. P. (2020). Suara Naratif Dalam Novel Merindu Baginda Nabi Karya Habiburrahman El Shirazy (Perspektif Naratologi Gerard Genette). Jurnal Pena Indonesia: Jurnal Bahasa Indonesia, Sastra, Dan Pengajarannya, 6(1), 1–11. DOI: https://doi.org/10.26740/jpi.v6n1.p1-11
Rumi, M. J. (2000). Fihi Ma Fihi. Syuriah: Daar Al Fikr Al-Maashiir
Sugiono, D. (2003). Dasar Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Literasi Media Publishing.
Susanto, D. S. (2012). Pengantar Teori Sastra. Jakarta: PT Buku Seru.
Sumarto. (2019). Budaya, Pemahaman dan Penerapannya: Aspek Sistem Religi, Bahasa, Pengetahuan, Sosial, Keseninan dan Teknologi. Jurnal Literasiologi, 2(1), 144-159. DOI: https://doi.org/10.47783/literasiologi.v1i2.49
Wulandari, W. (2020). Analisis Naratologi dalam Cerita Pendek Shigatsu No Aru Hareta Asa Ini 100 Paasento No Onna No Ko Ni Deau Koto Ni Tsuite Karya Haruki Murakami. Skripsi. Sekolah Tinggi Bahasa Asing JIA Bekasi.
Yanti, L. R., Antosa, Z., & Adiputra, M. J. (2020). Analisis Kesulitan Guru dalam Menerapkan Pembelajaran dengan Pendekatan Saintifik di SD Negeri 30 Pekanbaru. Primary: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 9(1), 72-80. DOI: https://doi.org/10.33578/ jpfkip.v9i1.7850.
DOI: https://doi.org/10.18860/afshaha.v2i2.22873
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Afshaha: Jurnal Bahasa dan Sastra Arab
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Member of:
Indexed by:
Editorial Office
Faculty of Humanities, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang, Jawa Timur, Indonesia 65144
Phone (+62) 341 551354, Facsimile (+62) 341 572533
e-mail: afshaha@uin-malang.ac.id
Afshaha: Jurnal Bahasa dan Sastra Arab by Faculty of Humanities Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
View My Stats | Follow Us on Instagram
Afshaha: Jurnal Bahasa dan Sastra Arab, e-ISSN: 2963-9913