Integration of Mathematics Learning Strategies with The Cultivation of Islamic Teaching Values in The Context of Applicable Jurisprudence
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
A’yunin, N. Q., Achdiyat, & Saridewi, T. R. (2020). Preferensi Anggota Kelompok Tani Terhadap Penerapan Prinsip Enam Tepat (6T) Dalam Aplikasi Pestisida. Jurnal Inovasi Penelitian, 1(3). https://doi.org/https://doi.org/10.47492/jip.v1i3.73
Abdussakir, & Rosimanidar. (2017). Model Integrasi Matematika dan Al-Quran serta Praktik Pembelajarannya. Build a Competitive and Intellectual Young Mathematician Through Mathematics Competition and Integrating Islamic Values in Mathematics Learning.
Abdussyakir. (2009). Matematika 1 (Kajian Integratif Matematika & Alquran). UIN Malang Press.
Admin. (2017). Tokoh Ilmuwan Matematika dalam Peradaban Islam. https://math.uin-suska.ac.id/tokoh-ilmuwan-matematika-dalam-peradaban-islam/
Agustina, W., Hamengkubuwono, & Syahindra, W. (2020). Model Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Di Sekolah Umum. At-Ta’dib: Jurnal Ilmiah Prodi Pendidikan Agama Islam, 12(2), 112–126.
Arik, A. (n.d.). Beyond Probability: God’s Message in Mathematics. 2013. Retrieved January 22, 2020, from http://numerical19.tripod.com/Beyond_Probability.htm
Arroisi, J., & Sa’adah, H. (2020). Secularization of Education and ITS Implication on Learners. At-Ta’dib, 15(2). https://doi.org/10.21111/at-tadib.v15i2.5051
Bashori, S. (2009). Al Faraidh (Hukum Waris). Nusantara.
Fatkhurahman. (2016). Kepuasan Berwirusaha Melalui Kemauan Untuk Berkarya Usaha Industri Kecil. JEBI (Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam), 1(2). https://doi.org/10.15548/jebi.v1i2.31
Firdaus, A. S. (2001). Salat dalam Tinjauan Matematika. Media Pembinaan.
Gie, T. L. (1985). Filsafat Matematika. Supersukses.
Gradini, E., Wahyuni, S., & Ansor. (2017). Efektivitas Penerapan Pembelajaran Matematika Qur’ani Dalam Pembelajaran Himpunan. Al Khawarizmi: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Matematika, 1(1). https://doi.org/http://dx.doi.org/10.22373/jppm.v1i1.1728
Hidayatullah. (2019). Fiqih. Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyad Al-Banjari.
Huda, M. T., & Maghfiroh, I. A. (2019). Pluralisme Dalam Pandangan Pemuda Lintas Agama di Surabaya. Satya Widya: Jurnal Studi Agama, 2(1).
Ibrahim. (2015). Metodologi Penelitian Kualitatif. Alfabeta.
Ibrahim, D. (2019). Al-Qawaìd Al-Fiqhiyah (Kaidah-Kaidah Fiqih). CV. Amanah.
Imaduddin, K., Hartoyo, A., & Nursangaji, A. (2021). Eksplorasi Konsep Matematika Dalam Fikih Thaharah Madzhab Imam Syafi’i. Khatulistiwa: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 10(2).
Komara, E. (2012). Penelitian Tindakan Kelas Dan Profesionalisme Guru. Refika Aditama.
Masykur, M. R. (2019). Metodologi Pembelajaran Fiqih. Jurnal Al-Makrifat, 4(2).
Maullasari, S. (2019). Metode Dakwah Menurut Jalaluddin Rakhmat Dan Implementasinya Dalam Bimbingan Dan Konseling Islam (BKI). Jurnal Dakwah, 20(1). https://doi.org/10.21580/jid.v38.1.3975
Muniri. (2016). Kontribusi Matematika dalam Konteks Fiqih. Ta’allum, 4(2). https://doi.org/https://doi.org/10.21274/taalum.2016.4.2.193-214
Nurhayati. (2018). Memahami Konsep Syariah, Fiqih, Hukum Dan Ushul Fiqih. J-HES Jurnal Hukum Ekonomi Syariah, 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.26618/j-hes.v2i2.1620
Puadi, E. F. W. (2017). Kajian Matematika Islam (tinjauan konsep aritmatika al-Uqlidisi). Jurnal Matematika Ilmiah STKIP Muhammadiyah Kuningan, 3(1).
Sasmita, F. E. (2018). Eksplorasi Al-Quran Surah An-Nisaa Dalam Mentransformasi Matematika SD Yang Penuh Nilai. JPGSD, 6(4).
Setiawan, H. R. (2015). Kontribusi Al-Khawarizmi Dalam Perkembangan Ilmu Astronomi. Al-Marshad: Jurnal Astronomi Islam Dan Ilmu-Ilmu Berkaitan, 1(1). https://doi.org/http://dx.doi.org/10.30596%2Fjam.v1i1.740
Siagian, M. D. (2017). Pembelajaran Matematika Dalam Persfektif Konstruktivisme. Nizhamiyah: Jurnal Pendidikan Islam Dan Teknologi Pendidikan, 7(2). https://doi.org/http://dx.doi.org/10.30821/niz.v7i2.188
Sinaga, O. S., Hasibuan, A., Efendi, E., Priyojadmiko, E., Butarbutar, M., Purba, S., Karwanto, Silalahi, M. A., Hidayatulloh, N., & Muliana. (2020). Manajemen Kinerja dalam Organisasi. Yayasan Kita Menulis.
Sulistyawati, E. (2018). Pembelajaran Matematika Dengan Pendekatan Konstekstual Berbasis Budaya Lokal Untuk Siswa Sekolah Menengah Pertama. Factor M: Focus ACTion Of Research Mathematic, 1(1).
Suyitno, & Hardi. (2014). Pengenalan Filsafat Matematika. FMIPA UNS.
Zuhdi, M. N., & Sumaji, M. A. (2008). 125 Masalah Puasa. Tiga Serangkai.
DOI: https://doi.org/10.18860/jie.v11i1.24354
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Agus Miftakus Surur
INDEXING BY