نموذج تشكيل كراسي الطلاب المفرح في تعزيز حفز التعلم

Anita Andriya Ningsih

Abstract


In the process of learning teaching the most important aspects of it is classroom management. Classroom management must be mastered by teachers in a theoretical and practical way. Teachers should understand how to organize and utilize all the facilities and infrastructure in the learning process to learn effectively and in fun. Sitting formation Setup is one of the most enjoyable and effective class management components because it can involve all students and teachers more able to know and understand the ability of pupils with all the advantages and disadvantages. Various seating models with all advantages and disadvantages can be tested to maximize the utilization of school facilities and infrastructure and motivate students in the teaching and learning process.


References


أ‌. المراجع الأجنبية

Anam, K. 2016. Pembelajaran Berbasis Inkuiri; Metode dan Aplikasi, Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

B. Uno, Hamzah. 2008. Teori Motivasi dan Pengukurannya, Jakarta: Bumi Aksara.

Dimyati dan Mudjiono. 2009. Belajar dan Pembelajaran, Jakarta: Rineka Cipta.

Djamarah, S.B. 2005. Pendidik dan Anak Didik dalam Interaksi Edukatif; Suatu Pendekatan Teoritis Psikologis, Jakarta: PT. Rineka Cipta.

Everston, Carolyn M., & Edmund T. Emmer. 2003. Manajemen Kelas Untuk Guru Sekolah Dasar, Jakarta: Kencana.

Hamid, Moh. Soleh. 2014. Metode Edutainment, Yogjakarta: Diva Press.

Hamiyah, N. dan Jauhar, M. 2014. Strategi Belajar Mengajar di Kelas, Jakarta: Prestasi Pustaka.

Harsanto, Radno. 2007. Pengelolaan Kelas yang Dinamis, Yogyakarta: Kanisius.

Karwati, Euis. 2015. Manajemen Kelas Classroom Management, Bandung: Alfabeta.

Munif, C dan Irma. 2013. Sekolahnya Manusia, Bandung: Kaifa.

Rohani, A. 2010. Pengelolaan Kelas, Jakarta: Rineka Cipta.

Sadirman, A.M. 2001. Interaksi & Motivasi Belajar Mengajar, Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Santrock, John W. 2010. Psikologi Pendidikan, Jakarta: Kencana.

Wiyani, Novan Ardy. 2013. Manajemen Kelas Teori dan Aplikasi Untuk Menciptakan Kelas Yang Kondusif, Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.

Winataputra, Udin S, dkk. 2009. Materi dan Pembelajaran PKn SD, Jakarta: Universitas Terbuka.

ب‌. المواقع

Rohmaturmeta, F.M. 2016. Pengaruh Pengaturan Tempat Duduk Terhadap Motivasi dan Hasil Belajar pada Pembelajaran Tematik Integratif. Diakses dari https://media.neliti.com/media/publications/123087-ID-none.pdf.

Vajarini, L. 2016. Provokasi Untuk Membangun Manajemen Kelas Yang Lebih Baik. Diakses dari http://www.lamperan.net/2016/03/provokasiuntuk- membangunmanajemen.html.

www.moalem.net /مهارة إدارة الصف/11 سبتمبر 2016

www.units.imamu.edu/ دور المعلم في التعليم/فضيلة مدير المعهد العلمي في الشغا: حسام بن محمد الرثيغ/المملكة العربية السعودية وزارة التعليم/جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية.




DOI: https://doi.org/10.18860/lg.v2i1.10838

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


 Indexex By ;

     

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lugawiyyat
Program Khusus Pengembangan Bahasa Arab
UIN Maulana Malik Ibrahim Malang
Gedung C (Prof. Dr. H. Mudjia Rahardjo., M.Si.) Lt. 1
Jl. Gajayana No 50 Kota Malang, Jawa Timur, Indonesia, Kode Pos 65144,
Telp/Fax: (0341) 570872. Email: lugawiyyat@uin-malang.ac.id

Lisensi Creative Commons
Lugawiyyat Journal is licensed under a  Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License .