Educational Evaluation Management In The Productive Learning Assessment System In Vocational Schools Or Madrasah Aliyah
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agustian, I., Nuril, M., Setiawan, H. C., & Suklani. (2023). Manajemen Evaluasi Kinerja Guru di Pondok Pesantren Al-Iman Putra Ponorogo. COMSERVA, 2(9), 1873–1882.
Akbarturrahman. (2022). Strategic Teacher Performance Assessment during the Pandemic (Case Study at MA Midanutta’lim). Journal of Islamic Education Management, 1(2).
Arikunto. (2009). Prosedur Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfa Beta.
Arikunto, S., & Jabar, A. C. (2014). Evaluasi Program Pendidikan. Jakarta: Bumi Literacy.
Ashiong P. Munthe. (2015). Pentingnya Evaluasi Program di Institusi Pendidikan: Sebuah Pengantar, Pengertian, Tujuan dan Manfaat. Jurnal Scholaria, 5(2), 5.
Budiningsih, A. (2005). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka cipta.
Dikdasmen, D. (2017). Panduan Penilaian Hasil Belajar Pada Sekolah Menengah Kejuruan. Jakarta: Kementrian Pendidikan dan kebudayaan, Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah, Direktorat Pembinaan SMK.
Djemari Mardapi. (2008). Teknik Penyusunan Instrumen Tes dan Nontes. yogyakarta: Mitra Cendekia.
Fajri Ismail. (2014). Evaluasi Pendidikan. Palembang: Tunas Gemilang Press.
Festiawan, R. (2020). Belajar dan pendekatan pembelajaran. 2020, 1–17.
Hubarman, M. and. (2014). Analisis Data Kualitatif. Jakarta: UI Press.
Imam Gunawan. (2014). Metode Penelitian Kualitatif. Jakarta: Bumi Aksara.
Irawanda, Gita, M. B. (2020). Manajemen Hubungan Sekolah Dan Masyarakat Di SMK Negeri Makassar. Administrasi, Kebijakan, Dan Kepemimpinan Pendidikan, 1(1), 25–36.
John W. Creswell. (2019). Research Design (Pendekatan Metode Kualitatif, Kuantitaif, dan Campuran) terjemah Ach. Fawaid dan Rianayati Kusmini. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Kumano, Y. (2001). Authentic Assessment and Portfolio Assessment-Its Theory and Practice. Japan: Shizuoka University.
Mashuri, I., & Fanani, A. A. (2021). Internalisasi Nilai-Nilai Akhlak Islam Dalam Membentuk Karakter Siswa Sma Al-Kautsar Sumbersari Srono Banyuwangi. Jurnal Ilmiah Ar-Risalah: Media Ke-Islaman, Pendidikan Dan Hukum Islam, 19(1), 157–169.
Miller, P. (2008). Measurement and teaching. Muster: Partric W. Miller & Association.
Nasution. (1992). Pendekatan dalam Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara.
Nurdawati. (2018). Evaluasi Sistem Penilaian Pembelajaran Produktif Di SMK Negeri 4 Bantaeng. Universitas Negeri Makasar.
Nurgiantoro. (2013). Penilaian Pembelajaran Bahasa Berbasis Kompetensi. Yogyakarta: BPFE-Yogyakarta.
Nurgiyantoro. (2011). Penilaian Otentik dalam Pembelajaran Bahasa. Yogyakarta: GMU Press.
omon abdurakhman, radif khotamir rusli. (2015). Teori Belajar dan Pembelajran. DIDAKTIKA TAUHIDI: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 2(1), 302. https://doi.org/10.24090/insania.v25i1.3651
Rijal, F. (2017). Kurikulum Sekolah Unggul: Suatu Evaluasi Implementatif. Jurnal Pendidikan, 6(1).
Saifulloh, A. M., & Darwis, M. (2020). Manajemen Pembelajaran dalam Meningkatkan Efektivitas Proses Belajar Mengajar di Masa Pandemi Covid-19. Bidayatuna: Jurnal Pendidikan Guru Mandrasah Ibtidaiyah, 3(2), 285. https://doi.org/10.36835/bidayatuna.v3i2.638
Sardiman. (2012). Interaksi Dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: Rajawali Pers.
sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kualitatif. (Bandung: Alfabeta.
Wina Sanjaya. (2013). Perencanaan Dan Desain Sistem Pembelajaran. Jakarta: Prenadamedia Group.
Zainal Arifin. (2013). Evaluasi Pembelajaran, “Prinsip, Teknik, Prosedur.” Bandung: Rosdakarya.
DOI: https://doi.org/10.18860/rosikhun.v3i2.23992
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Reza Hidayat
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jl. Raya Ir. Soekarno No.34 Dadaprejo, Pendem, Junrejo, Kota Batu, Jawa Timur