Pengaruh Good Corporate Governance dan Loyalitas terhadap Keputusan Nasabah serta Dampaknya terhadap Kualitas Produk

Eka Rahayuningsih

Abstract


The purpose of this study is to determine the Effect of Good Corporate Governance and Loyalty on Customer Decisions and Their Impacts on Product Quality. The method used is a quantitative type of associative hypothesis. The analysis used is path analysis. The results of this study will prove five hypotheses. The first hypothesis shows the effect of Good Corporate Governance on Decision has a significant effect with p value 0.05 of 0.000. The second hypothesis shows the effect of Loyalty on Decisions has a significant effect with p value 0.05 of 0.000. The third hypothesis shows the effect of Good Corporate Governance on Product Quality has a significant effect with p value of 0.05 of 0.016. The fourth hypothesis shows the effect of Loyalty on Product Quality has a significant effect with p value of 0.05 of 0.049. The fifth hypothesis shows the influence of Decision on Product Quality has a significant effect with p value 0.05 of 0,000. Path analysis I shows the effect of Good Corporate Governance through Loyalty to product quality directly by 0.044 and indirect effect of 0.293. Path analysis II shows the effect of through Decision on product quality directly at 0.080 and indirect effect at 0.347.

Keywords


Good Corporate Governance (GCG), Loyalty, Decisions, Product Quality

Full Text:

PDF

References


Christian, M. (2016). Pengaruh Kualitas Layanan terhadap Loyalitas Konsumen Studi Kasus: Belanja Online Bhinneka.Com (Jurnal Siasat Bisnis). Vol. 20 No. 1.

Dewi, I. (2020). Penerapan Good Corporate Governance (GCG) Di Lembaga Perbankan Syariah (Jurnal Al - Tsarwah Program Studi Ekonomi Syariah Pascasarjana IAIN Bone). Vol. 3 No. 2.

Ernawati, D. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Inovasi Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Hi Jack Sandals Bandung (Jurnal Wawasan Manajemen). Vol. 7 Nomor 1.

Fatmawati, N. (2017). Kualitas Produk, Citra Merek Dan Persepsi Harga terhadap Proses Keputusan Pembelian Konsumen Sepeda Motor Matic “Honda” (urnal Manajemen Teori dan Terapan Tahun 10). No. 1.

Firmansyah, M. A. (2018). Perilaku Konsumen (Sikap dan Pemasaran) (Grup Penerbitan CV BUDI UTAMA).

Hidayat, R. (2009). Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk dan Nilai Nasabah Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah Bank Mandiri (Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan). VOL.11, NO. 1,.

Hatta, H. (2017). Feature, Nilai, Kepuasan Dan Loyalitas Pelangan (Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis). Vol.2, No.1, 45–52.

Kaihatu, T. S. (2006). Good Corporate Governance dan Penerapann ya di Indonesia (Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan). Vol.8, No. 1

Kobat, Y. (2018). Pengaruh Gaya Kepemimpinan Demokratis dan Otoriter terhadap Prestasi Kerja Pegawai Negeri Sipil (PNS) Sekretariat Dewan

Perwakilan Rakyat Aceh (SIMEN (Akuntansi dan Manajemen) STIES). Vol. 9 Issue 2.

Mufidah, N. (2018). Pengaruh Profitabili Tas Terhadap Nilai Perusahaan dengan Pengungkapan Corporate Social Responsibility Dan Good Corporate Gover Nance Sebagai Variabel Mod Erating (El Dinar). Volume

, No. 1

Nastitisari Dewi, R. (2016). Analisis Kemampuan Berpikir Kompleks Siswa Melalui Pembelajaran Berbasis Masalah Berbantuan Mind Mapping (Edusains), Vol. 8 (1), pp: 99–107.

Prastiwi, E. (2017). Pengaruh Inde Pendensi Dewan Pengawas Syariah Dalam Mewujudkan Good Corporate Governance Untuk Meningkatkan Kinerja BMT (Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam). VOL. 0 3 NO. 0 1.

Sellang, K. (2016). Administrasi Dan Pelayanan Publik Antara Teori dan Aplikasinya (Anggota IKAPI).

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (Alfabeta).

Sunardi, N. (2019). Mekanisme Good Corporate Governance Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Leverage Sebagai Variabel Intervening Pada Perusahaan Manufaktur Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2012—2018 (J IMF ( Jurnal Ilmiah Manajemen Forkamma)). Vol.2, No. 3.

Tajudin, M. H. (2017). Pengaruh Promosi, Kepercayaan Dan Kesadaran Merek Terhadap Keputusan Nasabah Menggunakan Produk Tabungan Haji (Mabrur) Bank Syariah Mandiri Kcp. Sawangankota Depok (Islamiconomic: Jurnal Ekonomi Islam). Vol.8 No.1




DOI: https://doi.org/10.18860/iq.v17i2.10478



Editorial Office:
Management Department,
Faculty of Economics,
State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim
Gajayana Str. No. 50 Phone. 082334248882
E-mail: iqtishoduna@uin-malang.ac.id

E-ISSN 2614-3437
P-ISSN 1829-524X

Lisensi Creative Commons
IQTISHODUNA under CC BY SA 4.0 Internasional.

Indexed by: 

  ResearchBib  

Member of:


View My Stats