ILLOCUTIONARY FORCE IN @UDARIO.ID INSTAGRAM CONTENT PROMOTION
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmadi, D. & Harianto, D. (2023). Using Instagram as a Marketing Strategy for American Restaurants in Surabaya during the Covid-19 Pandemic. Indonesian Journal of Innovation Studies, 23, 10-21070. https://doi.org/10.21070/ijins.v22i.851
Anwar, F. (2017). Perubahan dan Permasalahan Media Sosial. Jurnal Muara Ilmu Sosial, Humaniora, dan Seni, 1(1), 137–144. https://doi.org/10.24912/jmishumsen.v1i1.343
Austin, J.L. (1962). How to do Things with Words. Oxford: Oxford University Press
Buchholz, B. A., DeHart, J., & Moorman, G. (2020). Digital Citizenship During a Global Pandemic: Moving Beyond Digital Literacy. Journal of Adolescent and Adult Literacy, 64(1), 11–17. https://doi.org/10.1002/jaal.1076
Dewa, C. B., & Safitri, L. A. (2021). Pemanfaatan Media Sosial Tiktok Sebagai Media Promosi Industri Kuliner di Yogyakarta pada Masa Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Akun TikTok Javafoodie). Khasanah Ilmu -Jurnal Pariwisata dan Budaya, 12(1), 65–71. https://doi.org/10.31294/khi.v12i1.10132
Fatmawati, R. N. (2024). Tindak Tutur Ekspresif dalam Perspektif Cyberpragmatics. Jurnal Onoma: Pendidikan, Bahasa, dan Sastra, 10(1), 196-214. https://doi.org/10.30605/onoma.v10i1.3165
Heryathan, A. & Sri, I. (2023). Ilokusi Direktif dan Implikatur pada Iklan Instagram dalam Bahasa Jepang dan Bahasa Indoensia: Kajian Pragmatik. Jurnal Sakura, 5(1) http://doi.org/10.24843/JS.2023.v05.i01.p06
Kalbuadi, A., Saputra, A. M., & Hermanto, A. (2022). Peran Social Media Marketing terhadap Brand Awareness dan Brand Commitment (Studi Pada Universitas Teknologi Mataram di Kota Mataram). SOLID, 12(1). https://doi.org/10.35200/solid.v12i1.511
Kotler, P. & Keller, Kevin L. (2016). Marketing Management, 15th Edition New Jersey: Pearson Pretice Hall.
Leech, G. (1993). Prinsip-prinsip Pragmatik. Jakarta: Penerbit Universitas Indonesia (UI-Press)
Margiyanti, R., & Yuliayanto, A. (2021). Bahasa Slang dalam Akun Instagram@ Moodreceh. id. Bapala, 8(06), 164-176.
Nurhuda, P. (2021). Kajian Pragmatik dalam Unggahan Instagram Badan Pengembangan dan Pembinaan Bahasa. Prosiding Seminar Nasional Linguistik dan Sastra (SEMANTIKS) (Vol. 3, pp. 231-241)
Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi (Studi Deskriptif pada Happy Go Lucky House). Jurnal Common,3(1), 71–80. https://doi.org/10.34010/COMMON.V3I1.1950
Sari, D. N., & Fasa, M. I. (2023). Analisis Konten Instagram Sebagai Strategi Digital Marketing Bank Syariah Indonesia. Jurnal Manajemen Dan Bisnis (JMB), 4(1), 1-10.
Searle, J. R. (1974). Studies in the Theory of Speech Act: Expression and Meaning. Cambridge: Cambridge University Press
Sheila, M., & Assidik, G. K. (2022) Tindak Tutur Pada Bahasa Promosi Endorsement di Instagram. Diglosia, 6(1), 182-190.
Subiyanto,S., Anggun, S., & Valiantk, V. (2022). Pemanfaatan Media Instagram Sebagai Media Promosi Penjualan di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ikon, 27(3)
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta
Taufiq, R. T., & Safitri. A. D. (2023). Tindak Tutur Ekspresif dalam Konten Instagram Reels Ulasan Kuliner Surabaya: Kajian Pragmatik. Jurnal Bapala, 10(3).
Wahyuni S, Retnowaty,R., & Indah, I. (2018). Tindak Tutur Ilokusi pada Caption Akun Islami Di Instagram. Jurnal Basa Kata, 1(2).
Zamzani, A. R. (2021). Tindak Tutur Ilokusi pada Media Sosial Instagram @Ganjar Pranowo. Skripsi. Jakarta: UIN Syarif Hidayatullah
DOI: https://doi.org/10.18860/ling.v19i1.25898
Copyright (c) 2024 LiNGUA: Jurnal Ilmu Bahasa dan Sastra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Member of:
Indexed by:
Editorial Office:
Laboratory of Information and Publication, Faculty of Humanities
Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang, Jawa Timur, Indonesia 65144
Email: jurnallingua@gmail.com
Phone: +62 (0)341 570872
LiNGUA by Laboratory of Information and Publication, Faculty of Humanities is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/humbud/index.