Hedonis Lifestyle on Impulse Buying Behavior Monzer Kahf Islamic Consumption Perspective
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdul, M. Ghoffar. (2005). Tafsir Ibnu Katsir Jilid 3. Bogor: Pustaka Imam asy-Syafi’i.
Adhari, Iendy Zelviean. (2021). Kumpulan Teori Penafsiran Al-Qur’an Al-Hadis dan Teori Ekonomi Islam Menurut para Ahli. Bandung: Widina Bhakti Persada.
Agusti, N. (2021). Islamic Man : Deep Insight Monzer Kahf. Jurnal Ilmiah Syiar, 21(02), 82–92. https://ejournal.iainbengkulu.ac.id/index.php/syiar.
Aravik, H. (2017). Sejarah Pemikiran Ekonomi Islam Kontemporer Edisi Pertama. Depok: Kencana.https://www.google.co.id/books/edition/Sejarah_Pemikiran_Ekonomi_Islam_Kontempo/ChZNDwAAQBAJ?hl=id&gbpv=1&dq=monzer+kahf&printsec=frontcover. (Diakses pada 15 Agustus 2022)
Asyari, B.M. (2020). Ekonomi Islam Perspektif Tafsir (Studi Tafsir Tematis Ayat-Ayat Ekonomi dalam Al Qur’an). Diedit oleh Ach. Fauzi. Pamekasan: Duta Media Publishing.
Az-Zuhaili, Wahbah. (2013). Tafsir Al-Munir Jilid 10. Jakarta: Gema Insani.
Azizah, S. N. (2021). Konsumsi dalam Perspektif Pemikiran Islam Monzer Kahf. Jurnal Ilmiah MEA. (Manajemen, Ekonomi, dan. Akuntansi) 5(3), 73–89
Dantes, N. (2012) . Metode Penelitian. Yogyakarta: CV Andi Offset.
Engel, James F, Blackwell, Roger D, & Miniard, Paul W. (2019). Perilaku Konsumen. ed. ke-6. Jakarta: Binarupa Aksara.
Ghoffar, A. (2005). Tafsir Ibnu Katsir Jilid 2. Bogor: Pustaka Imam asy-Syafi’i.
Gumulya, J. & Mariyana, W. (2013). Pengaruh Konsep Diri terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa Universitas Esa Unggul. Jurnal Psikologi Esa Unggul, 11(1), 50–65. https://www.neliti.com/publications/126900/pengaruh-konsep-diri-terhadap-perilaku-konsumtif-mahasiswa-universitas-esa-unggu.
Sumasno, H. (2016). Pemeriksaan Data Kualitatif pada Skripsi. Jurnal Ilmu Pendidikan, 22(1), 94-100.
Hidayati, R. & Ikhwan, I. (2019). Perilaku Gaya Hidup Hedonisme Di Kalangan Mahasiswa Kurang Mampu Fakultas Ilmu Sosial UNP. Culture & Society: Journal Of Anthropological Research, 1(1), 38–45.
Hifwani, M. I. (2007). Al. Tafsir Al-Qurthubi Jilid 10. Jakarta Selatan: Pustaka Azzam.
Jain, T. (2021). Factor Affecting Impulse Buying Behavior. International Journal of Computer Science & Management Studies (IJCSMS), 42(01), 4–6. http://mail2.ptccircle.co.in/journals/March2021(Volume42Issue01)_IJCSMSMarch2021_4_6_TJ.pdf.
Kahf, Monzer. About Dr. Monzer Kahf. http://monzer.kahf.com/about.html. (Diakses pada 21 Agustus 2022)
Kasali, R. (2007). Membidik Pasar Indonesia: Segmentasi, Targeting, Dan Positioning. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama. https://books.google.co.id/books?id=3UJ4c_dskHEC&printsec=copyright&hl=id#v=onepage&q&f=false. (Diakses pada 25 Oktober 2021).
Kementrian Agama RI. (2014). Ar-Rahim Al-Qur’an dan Terjemahan. Bandung: CV Mikraj Khazanah Ilmu.
Khairat, Masnida, Nur Aisyiah Yusri, dan Shanty Yuliana. (2019). Hubungan Gaya Hidup Hedonis dengan Perilaku Konsumtif pada Mahasiswi. Al-Qalb : Jurnal Psikologi Islam, 9(2), 130–139.
Khawaja, L. (2018). Factors Influencing Consumer Behavior Toward Impulse Buying. The International Journal Of Business & Management, 6(6), 245-258.
Kurniasih, W. (2022). Gaya Hidup Hedonisme: Pengertian, Contoh, Ciri-Ciri Dan Dampaknya.” https://www.gramedia.com/best-seller/gaya-hidup-hedonisme/.(Diakses pada 18 September 2022).
Kusumastuti, A. & Ahmad, M.K. (2019). Metode Penelitian Kualitatif. Semarang: Lembaga Pendidikan Sukarno Pressindo.
Loudon, David L., and Albert J. Della Bitta. (1993). Consumer Behavior: Concepts and Applications. New York: McGraw-Hill.
Masouleh, S., Pazhang, M & Moradi, J. (2012). What is Impulse Buying? An analytical network processing framework for prioritizing factors affecting impulse buying. Management Science Letters , 2(4), 1053-1064.
Irham, M., Harahap, N., Kumala, R., Tarigan, A.A., Yafiz, M. (2022). Perbandingan Teori Konsumsi Irving Fisher, M.A Mannan dan Monzer Kahf. Edunomika, 06(2), 02: 1–15.
Mowen, John C., & Michael Minor. (2002). Perilaku Konsumen. Diterjemahkan oleh Dwi Kartini Yahya. Jakarta: Erlangga.
Rook, Dennis W. (1987). The Buying Impulse. The Journal of Consumer Research, 14(2), 189-199.
Saprida, Q. B. & Zuul, F.U. (2021).Sejarah Pemikiran Ekonomi Islam. Jakarta: Kencana.
Sarmiana, B. & Damri, B. (2021). Sejarah Pemikiran Ekonomi Islam. Medan: Merdeka Kreasi. https://www.google.co.id/books/edition/Sejarah_Pemikiran_Ekonomi_Islam/OHp2EAAAQBAJ?hl=id&gbpv=1&dq=monzer+kahf&pg=PA129&printsec=frontcover. (Diakses pada 15 Agustus 2022).
Sayyaf, R. Tanzil Fawaiq, dan R. Iqbal Robbie. (2021) .Implikasi Religiusitas, Gaya Hidup Hedonis, dan Gaji terhadap Ketahanan Keluarga. Value : Jurnal Manajemen dan Akuntansi, 16(1), 279–286. https://e-journal.umc.ac.id/index.php/VL/article/view/1852.
Setiadi, Nugroho J. (2019). Perilaku Konsumen: Perspektif Kontemporer Pada Motif, Tujuan, Dan Keinginan Konsumen Edisi Ketiga. Cet. ke-7. Jakarta: PrenadaMedia Group.
Shihab, M. Quraish. (2005). Tafsir Al-Mishbah: Pesan, Kesan Dan Keserasian Al-Qur’an. Jakarta: Lentera Hati.
Sholichah, N, & Damajanti, K.D. (2019). Hubungan antara Konformitas dengan Perilaku Konsumtif terhadap Produk Fashion pada Mahasiswa. Jurnal Psikologi, 06(03), 1–8.
Siyoto, S. & Muhammad, A.S. (2015). Dasar Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Literasi Media Publishing.
Solomon, M. R. (2019). Consumer Behavior Buying, Having, and Being Thirteenth Edition. Pearson Education. Hoboken, NJ: Pearson.
Sugiarto, E. (2017) Menyusun Proposal Penelitian Kualitatif : Skripsi Dan Tesis. Yogyakarta: Suaka Media.
Suharyono. (2018). Perilaku Konsumen dalam Perspektif Ekonomi Islam. Al-Intaj : Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah, 4(2), (September 24). https://ejournal.iainbengkulu.ac.id/index.php/Al-Intaj/article/view/1216. (Diakses pada 4 April 2022).
Sulistyowati. (2017). Rancang Bangun dan Nilai Dasar Universal. Ishtithmar: Journal of Islamic Economic Development, 1(2), 147–159.
Surveyandini, M. (2021). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Impulse Buying pada Konsumen Karita Muslim Square Purwokerto. Ekonomis: Journal of Economics and Business, 5(1), 277–281.
Suryani, M. & Achira, S. (2002). Gaya Hidup Hedonisme dalam Konsumsi Ditinjau dari Perspektif Ekonomi Islam (pada Mahasiswi Jurusan Ekonomi Islam IAIN Kota Bengkulu). Al-Intaj : Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah, 5(2), (September 9, 2019): 238–250. https://ejournal.iainbengkulu.ac.id/index.php/Al-Intaj/article/view/. (Diakses pada 3 April 2022).
Susanto, P. A, & Savira S. I. (2021). Hubungan Antara Konformitas Dengan Perilaku Konsumtif Pengguna E-Commerce Marketplace. Character: Jurnal Penelitian Psikologi, 8(9), 131–141.
Sutisna. (2002). Perilaku Konsumen & Komunikasi Pemasaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Veenhoven, Ruut. (2016). Hedonism and Happiness. In: Journal of Happiness Studies, 4. (special issue on 'Art of living'), 437-457. doi: 10.1023/B:JOHS.0000005719.56211.fd
Wahyuni, T. (2018). Teori Konsumsi dalam Perspektif Monzer Kahf. Skripsi, IAIN Metro.
DOI: https://doi.org/10.18860/mec-j.v7i1.19779
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Editorial Office:
Faculty of Economics,
State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim Malang
Gajayana Street 50, Malang-East Java, Indonesia 65144
Phone (+62) 341 558881, Facsimile (+62) 341 558881
e-mail: mecjournal@uin-malang.ac.id
P-ISSN 2599-3402
E-ISSN 2598-9537
MEC-J is licensed under CC-BY-SA
© All rights reserved 2017.
MEC-J INDEXED IN:
Member of: