Development of An E-Worksheet Using The Formative Application for Arabic Listening And Reading Assessment at Madrasah Aliyah
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Azhar, M., Rahmawati, M., Saputra, M. R., Nurdinah, S., Frananda, A., & Fitri, L. (2025). E-ISSN : 2797-1910 Evaluasi Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Teknologi Digital. 6(1), 78–99.
Fadlillah, M., Bohri Rahman2, Nurul Istiq’Faroh, Ayik Fena Emilda, & Debby Rahmawati. (2023). Analisis Bahan Ajar Berwawasan Agraris untuk Pembelajaran IPA di Sekolah Dasar. Jurnal Elementaria Edukasia, 6(3), 1118–1127. https://doi.org/10.31949/jee.v6i3.6356
Farah. (2023). Efektifitas penggunaan lembar kerja siswa bahasa arab dalam meningkatkan maharah qiraah siswa kelas 7 mts Asy Syafiiyah. Universitas Islam Negeri, 1(Efektifitas penggunaan lembar kerja siswa bahasa arab dalam meningkatkan maharah qiraah siswa kelas 7 mts Asy Syafiiyah), 1–104.
Legi, H., Damanik, D., & Giban, Y. (2023). Transforming Education Through Technological Innovation In The Face Of The Era Of Society 5.0. Educenter : Jurnal Ilmiah Pendidikan, 2(2), 102–108. https://doi.org/10.55904/educenter.v2i2.822
Lestari, D., & Setyarsih, W. (2020). Kelayakan Instrumen Penilaian Formatif Berbasis Literasi Sains Peserta Didik pada Materi Pemanasan Global. IPF: Inovasi Pendidikan Fisika, 9(3), 561–570. https://doi.org/10.26740/ipf.v9n3.p561-570
Miftah, Z. (2022). Digitalisasi dan Disparitas dalam Pendidikan: Studi Kasus di SDN Ngayung Lamongan. Al-Aufa: Jurnal Pendidikan Dan Kajian Keislaman , 04(2), 63–76. https://pssat.ugm.ac.id/inklusi-sosial-di-era-
Muhamad, S., Udin, Y. La, Nashihah, D., Qomari, N., Aliyah, M., Kota, N., Malang, B., Education, A., Universitas, S., Negeri, I., Malik, M., & Malang, I. (2024). Pengembangan Formative Sebagai Media Evaluasi Maharah al Qira ’ ah Siswa Kelas X MAN Kota Batu Malang Madras Aliyah Negeri Kota Batu Malang , Indonesia . Arabic Education Study Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang , Indonesia . 4(1).
Munawir, Winata, W., & Andi Ahmad Gunadi, R. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Liveworksheets Pada Jenjang Pendidikan Dasar. Jurnal Instruksional, 4(1), 62–73.
Restu Kurnia, I., & Titin Sunaryati. (2023). Media Pembelajaran Video Berbasis Aplikasi Canva Untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 9(3), 1357–1363. https://doi.org/10.31949/educatio.v9i3.5579
Riva’i, Z., Ayuningtyas, N., & Fachrudin Dhany, A. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Aplikasi Android pada Materi Himpunan Kelas. Delta-Pi: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika, 9(2), 106–119. https://doi.org/10.33387/dpi.v9i2.2277
Salam, M. Y., & Adam Mudinillah. (2021). Canva Application Development for Distance Learning on Arabic Language Learning in MTs Thawalib Tanjung Limau Tanah Datar. JTP - Jurnal Teknologi Pendidikan, 23(2), 101–111. https://doi.org/10.21009/jtp.v23i2.20650
Salsabila, I. F. (2023). Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis E-learning di Halaqoh ’Arobiy PAre Kediri.
Zhalila, Z., & Medika, G. H. (2024). Pengembangan Elektronik Lembar Kerja Peserta Didik ( E-LKPD ) Berbantuan Liveworksheets untuk Memfasilitasi Pencapaian Minat Belajar Matematika Peserta Didik di Kelas VII SMPN 3 Ampek Angkek. 08(October), 2424–2437.
DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v10i3.33182
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Raziqa Diah Cahyani, Mamluatu Solihah, Slamet Daroini
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Cell Phone: +62 81 333 666 063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by:




