The Effectiveness of Case Study Learning Methods Improving Online Learning Activity in The Children and Adolescent Development Psychology UIN Surakarta
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adedoyin, O. B., & Soykan, E. (2020). Covid-19 Pandemic and Online Learning: The Challenges and Opportunities. Interactive Learning Environments, 1–13. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1813180
Adi, N. N. S., Oka, D. N., & Wati, N. M. S. (2021). Dampak Positif dan Negatif Pembelajaran Jarak Jauh di Masa Pandemi COVID-19. Jurnal Imiah Pendidikan dan Pembelajaran, 5(1), 43–48. https://doi.org/10.23887/jipp.v5i1.32803
Amanina, N., & Zafi, A. A. (2021). The Effectiveness of Quizizz Platform as a Media for the Evaluation of Akidah Akhlak Learning in Kudus Regency. Abjadia, 6(1), 45–55. https://doi.org/10.18860/abj.v6i1.12473
Anggraeni, L. (2012). Penerapan Metode Studi Kasus dalam Upaya Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Mahasiswa pada Mata Kuliah Hubungan Internasional. 11(1), 15.
Arum, A. E., & Susilaningsih, E. (n.d.). Pembelajaran Daring dan Kajian Dampak Pandemi Covid-19 di Sekolah Dasar Kecamatan Muncar. 7. Semarang: Universitas Negeri SEemarang.
Arum, D. R., & Minangwati, S. (2014). Penerapan Metode Pembelajaran Studi Kasus Berbantuan Modul untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis. 8.
Astuti, C. C. (2017). Analisis Korelasi untuk Mengetahui Keeratan Hubungan antara Keaktifan Mahasiswa dengan hasil Belajar Akhir. JICTE (Journal of Information and Computer Technology Education), 1(1), 1–7.
Belawati, T. (2020). Pembelajaran Online (2nd ed.). Banten: Universitas Terbuka, Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Bestari, N. P. (2020, December 31). 2020: Pertama Dalam Sejarah, Sekolah Tutup Beralih ke Online. CNBC Indonesia. Retrieved from https://www.cnbcindonesia.com/tech/20201231175605-37-212819/2020-pertama-dalam-sejarah-sekolah-tutup-beralih-ke-online
Budiyanto, M. A. K. (2016). Sintaks 45 Metode Pembelajaran dalam Student Centered Learning (SCL). Malang: Universitas Muhammadiyah Malang Press.
Creswell, J. W., & Miller, G. A. (1997). Research Methodologies and the Doctoral Process. New Directions for Higher Education, 99, 33–46.
Dampak Negatif dan Positif Pembelajaran Jarak Jauh Selama Pandemi Covid-19. (2021, January 10). Tempo. Retrieved from https://metro.tempo.co/read/1391861/dampak-negatif-dan-positif-pembelajaran-jarak-jauh-selama-pandemi-covid-19/full&view=ok
Dampak Negatif Satu Tahun PJJ, Dorongan Pembelajaran Tatap Muka Menguat. (2021, April 20). Retrieved from Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan website: https://www.kemdikbud.go.id/main/blog/2021/04/dampak-negatif-satu-tahun-pjj-dorongan-pembelajaran-tatap-muka-menguat
Heavey, L., Casey, G., Kelly, C., Kelly, D., & McDarby, G. (2020). No Evidence of Secondary Transmission of COVID-19 from Children Attending School in Ireland, 2020. Eurosurveillance, 25(21). https://doi.org/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.21.2000903
Keengwe, J., & Agamba, J. J. (Eds.). (2015). Models for Improving and Optimizing Online and Blended Learning in Higher Education. IGI Global.
Khurriyati, Y., Setiawan, F., & Mirnawati, L. B. (2021). DAMPAK PEMBELAJARAN DARING TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA MI MUHAMMADIYAH 5 SURABAYA. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 8(1), 91. https://doi.org/10.30659/pendas.8.1.91-104
Mantiri, J. (2017). Penerapan Metode Pembelajaran Studi Kasus untuk Meningkatkan Hasil Belajar Mata Kuliah Kebijakan Publik.
Moleong, L. J. (2000). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Nizar, S., & Hasibuan, Z. E. (2011). Hadis Tarbawi: Membangun Kerangka Pendidikan Ideal Perspektif Rasulullah. Jakarta: Kalam Mulia.
Pamungkas, A. D., Kristin, F., & Anugraheni, I. (2018). Meningkatkan Keaktifan dan Hasil Belajar Siswa melalui Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL) Pada Siswa Kelas 4 SD. NATURALISTIC : Jurnal Kajian Penelitian Pendidikan dan Pembelajaran, 3(1), 287–293. https://doi.org/10.35568/naturalistic.v3i1.268
Percival, F., & Ellington, H. (1988). Teknologi Pendidikan. Jakarta: Erlangga.
Persell, C. H. (1979). Education and inequality: The roots and results of stratification in America’s schools. Collier-Macmillan.
Ramadhan, I. (2021). Penggunaan Metode Problem Based Learning dalam meningkatkan keaktifan belajar siswa pada kelas XI IPS 1. Cetta: Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(3), 358–369. https://doi.org/10.37329/cetta.v4i3.1352
Rianto, M. (2006). Pendekatan, Strategi, dan Metode Pembelajaran. Malang: Pusat Pengembangan Penataran Guru IPS dan PMP Malang.
Riyana, C. (2020). Modul Pembelajaran On-Line 2020. pustaka.ut.ac.id.
Syahidin, D. H. (2009). Menelusuri Metode Pendidikan dalam Al-Quran. Bandung: CV ALFABET.
UNICEF. (2021). Situation Analysis on Digital Learning in Indonesia. UNICEF.
Yamin, M. (2007). Desain Pembelajaran Tingkat Satuan Pendidikan. Jakarta: GP. Press.
DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v7i1.14504
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Abjadia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: