Improving Arabic Language Skills by Integrating the Durusul Lugah Al-'Arabia and Silsilah Al-Azhar As-Syarif Textbooks for PPDU Malang Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abu al-Futuh Ridwan at al. (1962). Al-Kitab al-madrasi. Maktabah al-Anjlo al-Misriyah.
Akbar, M. I., & Yusuf, M. (2018). Desain Penulisan Buku Ajar Bahasa Arab (Analisis Deskriptif Buku Al-‘Arābiyyah Baina Yadaik). Edulab: Majalah Ilmiah Laboratorium Pendidikan, 3(2).
Al-Faozan, A. I. (1435). Idaat li mu’allimi al-lugah al-’Arabiyah ligairi an-nathiqin bioha. Arabic for All.
Andini Rachmawati, R., & Husin, H. (2022). PENERAPAN METODE BERNYANYI DALAM MENINGKATKAN PENGUASAAN KOSAKATA BAHASA ARAB DI PANTI ASUHAN NURUL JANNAH. Berajah Journal, 2(2). https://doi.org/10.47353/bj.v2i2.81
Arif, M. (2019). Metode Langsung (Direct Method) Dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Al-Lisan, 4(1), 44–56. https://doi.org/10.30603/al.v4i1.605
Bahasa, K., Bahasa, P., & Islam, U. S. (2018). Integrasi Naqli dan Aqli dalam Pengajaran Bahasa Arab Tujuan Khas di Universiti Sains Islam Malaysia (USIM). Islamiyyat : Jurnal Antarabangsa Pengajian Islam; International Journal of Islamic Studies, 40(2).
Bahruddin, U. (2017). Musykilah ta’limiyah al-lughah al-‘arabiyah bi jami’ah Maulana Malik Ibrahim Malang wa al-hulul al-muqtarahah laha. LiNGUA: Jurnal Ilmu Bahasa Dan Sastra, 12(1). https://doi.org/10.18860/ling.v12i1.4115
Bahruddin, U., Andrian, R., Halomoan, & Mubaraq, Z. (2021). The Teaching of Maharah Qira’ah in Arabic for Economic Management Department. In PSYCHOLOGY AND EDUCATION (Vol. 58, Issue 2).
Bahruddin, U., Syuhadak, S., & Sutaman, S. (2021a). Iktisāb al-lugah al-‘Arabiyyah min al-bī`ah al-iṣṭinā’iyyah bi jāmi’ah Maulānā Mālik Ibrāhῑm Malang. LISANIA: Journal of Arabic Education and Literature, 5(1). https://doi.org/10.18326/lisania.v5i1.71-87
Bahruddin, U., Syuhadak, S., & Sutaman, S. (2021b). Model of developing oral skills for non-Arabic learners at the university level. Dinamika Ilmu: Jurnal Pendidikan, 21(1), 225–241.
Bamualim, M. (2021). -عوامل النجاح في تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها عند الإمام الشافعي -رحمه الله. Jurnal Al-Fawa’id : Jurnal Agama Dan Bahasa, 11(1). https://doi.org/10.54214/alfawaid.vol11.iss1.155
Farid Qomaruddin. (2020). Tathwir mawad ta’lim maharah al-qira’ahal-’Arabiyah bitakyif al-kutub ad-dirasiyah. Universitas Islam Negeri Maeulana Malik ibrahim Malang.
Iva Nichlatul Ulvi. (2019). Model integrasi kurikulum Pendidikan Islam di Lembaga Pendidikan Islam. Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.
Khozin, K., Haris, A., & Asrori, A. (2021). Pengembangan Integrasi Kurikulum. TADARUS, 10(1). https://doi.org/10.30651/td.v10i1.9090
Lubis, A. A., & Lubis, R. A. (2021). تكوين بيئة اللغة العربية لدى الطلبة الفصل الأول لترقية مهارة الكلام في معهد الأنصار مانونجانج جولو مركزية بادنج سيدمبوان جنوب الشرقي بادنج سيدمبوان. Thariqah Ilmiah: Jurnal Ilmu-Ilmu Kependidikan Dan Bahasa Arab, 9(2). https://doi.org/10.24952/thariqahilmiah.v9i2.4385
Madekur, A. A. at al. (1431). Al-Marja’ fi manahij ta’lim al-lugah al-’Arabiyah lin Nathiqin bi lugat ukhra. Dar al-Fikr al-‘Arabi.
Muhaiban, M. (2016). Penulisan Buku Ajar Bahasa Arab. Prosiding Konfererensi Nasional Bahasa Arab, No 2 (2016): Prosiding Konfererensi Nasional Bahasa Arab II.
Musalwa, M. (2019). Learning Material Development for ’Ilm Al-Bayan Using Contextual Teaching and Learning Approach Applied in Daarul Ukhuwwah Islamic Boarding School Malang, East Java (ar). Al-Ta’rib : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Arab IAIN Palangka Raya, 7(1). https://doi.org/10.23971/altarib.v7i1.1468
Nulaila, N., Nurdiniawati, N., & Amnah, St. (2022). MENINGKATKAN KEMAMPUAN MAHARAH KALAM DAN KITABAH PADA MAHASISWA PRODI PBA FAKULTAS TARBIYAH IAI MUHAMMADIYAH BIMA. Taroa: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1). https://doi.org/10.52266/taroa.v1i1.739
Qurnati, T. (2015). التقيم ونجاح تعليم اللغة العربية. لساننا: مجلة دورية علمية في اللغة العربية وتعليمها, 3(1).
Ramadhani, D. A. (2018). EVALUASI BAHASA ARAB DALAM RANAH KEMAMPUAN KOGNITIF PESERTA DIDIK. Al Qalam: Jurnal Ilmiah Keagamaan Dan Kemasyarakatan. https://doi.org/10.35931/aq.v0i0.22
Syamsu, P. K. (2018). Pembelajaran Bahasa Arab di Pondok Modern Darussalam Gontor. EL-IBTIKAR: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 7(2). https://doi.org/10.24235/ibtikar.v7i2.3319
Thu’aimah, R. A. (1405). Dalil amal fi i’dad al-mawad at-ta’limiyah li baramij ta’lim al-lugah al-’Arabiyah. Umm al-Qura University.
Toifah, N., & Faruq, U. Al. (2021). The Teaching of Indonesian Culture-Based Speaking Skills Using the Textbook “al-Arabiyah Lil Hayah.” … : Journal of Arabic Language Teaching …, 4.
Wahyuni, T. S. (2019). Pengembangan Buku Ajar Matakuliah Biokimia Berintegrasi dengan Nilai-Nilai Sains dalam Alquran. Jurnal Zarah, 7(1). https://doi.org/10.31629/zarah.v7i1.1259
Zaenudin, A. (2021). Kompetensi Awal Peserta Didik dan Implikasinya dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Jurnal Madaniyah, 11(1).
Zahro, U. C., & Khiyarusoleh, U. (2021). PENGEMBANGAN BAHAN AJAR BAHASA ARAB BERBASIS KEARIFAN LOKAL BREBES. Al Mi’yar: Jurnal Ilmiah Pembelajaran Bahasa Arab Dan Kebahasaaraban, 4(1). https://doi.org/10.35931/am.v4i1.437
DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v7i2.17854
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Uril Bahruddin, Fahrizal Winky Ghifari, Najib Ahmad Shofiyullah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: