Contextualization of the Concept of Amal Saleh in the Textbook of Al-Quran Hadith at Madrasah Ibtidaiyah
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Astuti, H. (2021). Berbakti Kepada Orang Tua dalam Ungkapan Hadis. Jurnal Riset Agama, 1(1). https://doi.org/10.15575/jra.v1i1.14255
Hariyani, D., & Rafik, A. (2021). Pembiasaan Kegiatan Keagamaan dalam Membentuk Karakter Religius di Madrasah. AL-ADABIYAH: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 2(1), 32–50. https://doi.org/10.35719/ADABIYAH.V2I1.72
HS, M. A. (2021). Pemikiran Muhammad syahrur. Hermeneutik: Jurnal Ilmu Al Qur’an Dan Tafsir, 15 no 2.
I’anah, N. (2017). Birr al-Walidain Konsep Relasi Orang Tua dan Anak dalam Islam. Buletin Psikologi, 25(2). https://doi.org/10.22146/buletinpsikologi.27302
Junaedi, J., Wahab, A., & Sudarmono, Muh. A. (2021). Proses dan Prinsip Pengembangan Kurikulum Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah. EDUKATIF : JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 3(2), 278–287. https://doi.org/10.31004/EDUKATIF.V3I2.278
Kharomen, A. I. (2019). Kedudukan Anak dan Relasinya dengan Orang Tua Perspektif Al-Qur’an. Andragogi: Jurnal Diklat Teknis Pendidikan Dan Keagamaan, 7(2). https://doi.org/10.36052/andragogi.v7i2.88
Kuswandi, I. (2020). ETIKA TERHADAP PENGEMIS DALAM PERSPEKTIF TAFSIR KLASIK DAN KONTEMPORER. Jurnal Konseling Pendidikan Islam, 1(2), 94–107. https://doi.org/10.32806/JKPI.V1I2.25
Kuswanjono, A. (2016). HAKIKAT ILMU DALAM PEMIKIRAN ISLAM. Jurnal Filsafat, 26(2). https://doi.org/10.22146/jf.12787
Lutfiyah, L. (2017). PERAN KELUARGA DALAM PENDIDIKAN ANAK: Studi Ayat 13-19 Surat Luqman. Sawwa: Jurnal Studi Gender, 12(1). https://doi.org/10.21580/sa.v12i1.1472
Mahmud, M. S. (1995). Konsep Amal Saleh dalam Al-Quran (Telaah Etika Qur’ani dengan Pendekatan Metode Tafsir Tematik). In Disertasi.
Muhlasin, M. (2019). KONSEP MANUSIA DALAM PERSPEKTIF AL-QUR’AN. Idarotuna, 1(2). https://doi.org/10.24014/idarotuna.v1i2.7025
Nofiaturrahmah, F. (2018). PENANAMAN KARAKTER DERMAWAN MELALUI SEDEKAH. ZISWAF : Jurnal Zakat Dan Wakaf, 4(2), 313. https://doi.org/10.21043/ZISWAF.V4I2.3048
Putra Diansyah, E., Gaffar, A., Zuhrah, matuz, Prodi IQT IAIN Kendari, M., Fakultas Ushuluddin Adab dan Dakwah, D., & Kendari, I. (2021). SEDEKAH YANG MENYAKITKAN PERSPEKTIF AL-QUR’AN (Studi Tah}lili> Q.S. al-Baqarah [2]: 263-264). 1(1), 263–264.
Raihani, N. J., & Power, E. A. (2021). No Good Deed Goes Unpunished: The social costs of prosocial behaviour. Evolutionary Human Sciences. https://doi.org/10.1017/ehs.2021.35
Rohmah, S. (2020). Concept of Moral Education According to KH. Hasyim Asy’Ari in the Book of Adabul ’Alim Wal-Muta’alim. JIEBAR : Journal of Islamic Education: Basic and Applied Research, 1(2). https://doi.org/10.33853/jiebar.v1i1.102
Sabhamis, S., & Husna, A. (2018). Pendekatan Rasional Dalam Pembelajaran Alquran Hadis. Murabby: Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 168–175. https://doi.org/10.15548/MRB.V1I2.319
Saepudin, D. M., Solahudin, M., & Khairani, I. F. S. R. (2007). IMAN DAN AMAL SALEH DALAM ALQURAN (STUDI KAJIAN SEMANTIK). Al-Bayan: Jurnal Studi Ilmu Al- Qur’an Dan Tafsir, 2(1), 10–20. https://doi.org/10.15575/AL-BAYAN.V2I1.1805
Sapada, A. O. (2019). Mendidik Anak Menjadi Anak Sholeh. Osf, Stai Ddi.
Sari, A. C., & Yulianawati, T. (2017). Sedekah Sebagai Media Pendidikan Berkarakter Untuk Mengembangkan Kecerdasan Spiritual Anak Usia Dini. ThufuLA: Jurnal Inovasi Pendidikan Guru Raudhatul Athfal, 5(1), 81. https://doi.org/10.21043/THUFULA.V5I1.2409
Tasbih. (2018). Konsep Amal Saleh Menurut Al-Quran. Al-Asas, 1(2).
Tur’aeni, E. (2019). Implementasi Pendekatan Fungsional Dalam Pembelajaran Bahasa Arab Di Mtsn Al- Hilal. Shaut al Arabiyyah, 7(2), 173. https://doi.org/10.24252/SAA.V7I2.10644
Yusran. (2015). Amal Shaleh: Doktrin Teologi dan Sikap Sosial. Al-Adyaan: Jurnal Sosial Dan Agama, 1(2).
Zainuddin, M. (2008). ISLAM: Agama Kemanusiaan. El-HARAKAH (TERAKREDITASI), 1(3). https://doi.org/10.18860/el.v1i3.4692
DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v7i2.17922
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Arief Sukino Sukino
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: