Imla' as an Innovative Memorization Method in Qur'an-Hadith Learning
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al-hafidz, A. W. (1994). Bimbingan Praktis menghafal Al-Quran. Bumi Aksara.
Barri, F. (2016). Manajemen Waktu Santri Di Dayah Tahfidz Ulumul Qur’an An Pagar Air Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Didaktika, 17(1), 138–155.
Danuari, & Maisaroh, S. (2019). Metodologi Penelitian Pendidikan. Penerbit Samudera Biru.
Gusti, D. A. (2021). Pengaruh Metode Imla’ Terhadap Keterampilan Menulis Huruf Al-Quran dalam Pembelajaran Al-Quran Hadis di MTs Darul Hikmah Kota Baru. [Universitas Islam Riau]. https://repository.uir.ac.id/17780/1/172410109.pdf
Hermawan, A. (2011). Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab. PT Remaja Rosda Karya.
Husin, A., & Nabawai, A. A. (1987). Al-Asas Fi al-lughah al-arabiyah. Al-shadru li Khidmati Al-Thiba’ah.
Husna, A. (2022). Penerapan Metode Imla’ dalam Pembelajaran Tahfidzul Quran Di Mts Binaul Ummah Bantul Yogyakarta Tahun 2022. Uin Sunan Kalijaga Yogyakarta.
Islamiati, D. N. (2020). Hubungan Antara Kemampuan Hafalan Alqur’an Dan Kemampuan Imla’ bagi Siswa Kelas 7 Program Tahfidz Di Mts Negeri Salatiga Tahun Pelajaran 2019/2020.
KBBI. (2023). Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI). http://kbbi.web.id/menghafal
Maududi, A. A., Mujahidin, E., & Hafidhuddin, D. (2014). Metode Tahfizh Al-Qur’an Bagi Pelajar Dan Mahasiswa. Ta’dibuna, 3(1), 1–15.
Miles, M. B., & Huberman, M. (1992). Analisis Data Kualitatif. Universitas Indonesia.
Mubarokah, S. (2019). Strategi tahfidz al-qur’an mu’allimin dan mu’allimat nahdlatul wathan. Jurnal Penelitian Tarbawi, 4(1), 1–17.
Muhammad, U. S. (1991). Al-Imla’ al-Wadhafi: Lil Mustawa al-Mutawassith Min Ghairi al-nathiqia biha. Jami’atul Malik Sa’udi.
Muliani, B. M., Saud, S., & Junaeny, A. (2021). Penerapan Metode Dikte 听写. INTERFERENCE: Journal of Language, Literature, and Linguistics, 2(1).
Munawwir, A. W. (1997). Al-Munawwir. Pustaka Progresif.
Munawwir, A. W. (2002). Kamus Al Munawwir; Arab Indonesia terlengkap (edisi ke-25). Pustaka Progressif.
Munir, M. (2021). Metode Pengumpulan Al-Qur’an. Kariman: Jurnal Pendidikan Dan Keislaman, 9(1), 143–160.
Munjiah, M. (2012). Kaidah-Kaidah Imla Teori dan Praktik. UIN Maliki Press.
Nurbayan, Y. (2008). Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab. Zein Al Bayan.
Nurzaeni. (2011). Studi Kritis Hadis-Hadis yang Mempunyai Sebab Secara Khusus pada Buku Hadis Nabi yang Tekstual dan Kontekstual: Tela’ah Ma’ani al-Hadits tentang Ajaran Islam yang Universal, Temporal, dan Lokal Karya M. Syuhudi Ismail.
Oensyar, K., & Hifni, A. (2015). Pengantar Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab. IAIN Antasari Press.
Peraturan Menteri Agama Republik Indonesia Nomor 2 Tahun 2008, (2008).
Priyatna, M. (2017). Manajemen Pembelajaran Program Kulliyatul Mu’Allimin Al-Islamiyah (Kmi) Di Pondok Pesantren Modern Al-Ihsan Baleendah Bandung. Edukasi Islami : Jurnal Pendidikan Islam, 6(11), 22. https://doi.org/10.30868/ei.v6i11.93
Purwanto, M. N. (1997). Metodologi Pengajaran Bahasa. PT Rosda Jayapura.
Rifa’i, A. A. (2019). Pengantar Penelitian Pendidikan. PPs IAIN SAS Babel.
Sa’dulloh. (2017). 9 Cara Praktis Menghafal Al-Quran. Gema Insani.
Tarigan, H. G. (1987). Menulis Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. AngkasaDOI: https://doi.org/10.18860/abj.v8i2.22912
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Wahyu Fahriyan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: