THE PARADIGM OF ISLAMIC EDUCATION: EFFORTS TO STRENGTHEN MODERATE ISLAMIC CHARACTER
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Afida, I. (2016). Implikasi Pendidikan Kritis Dalam Pendidikan Islam. FALASIFA: Jurnal Studi Keislaman, 7(1), 1–20.
Anekasari, R. (2015). Paradigma Pendidikan Islam Multidimensional: Konsep dan Implikasinya dalam PAI di Sekolah/Madrasah. Hikmatuna: Journal for Integrative Islamic Studies, 1(1).
Bagus, L. (1996). Kamus Filsafat. Gramedia.
Hidayati, W. R., Warmansyah, J., & Zulhendri, Z. (2022). Upaya Penguatan Nilai-Nilai Karakter Islam Moderat pada Satuan Pendidikan Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(5), 4219–4227.
KBBI. (2023). Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI. http://kbbi.web.id/menghafal
Kuhn, T. (2012). The Structure of Scientific Revolution (4th ed.). Chicago University Press.
Muhaimin. (2004). Paradigma Pendidikan Islam: Upaya Mengefektifkan Pendidikan Agama Islam di Sekolah. Rosda karya.
Priatna, T. (2004). Reaktualisasi Paradigma Pendidikan Islam. Pustaka Bani Quraisy.
Rahmadania, S., Sitika, A. J., & Darmayanti, A. (2021). Peran pendidikan agama Islam dalam keluarga dan masyarakat. Edumaspul: Jurnal Pendidikan, 5(2), 221–226.
Solikin, M., & Anwar, R. (2005). Hakekat Manusia: Menggali Potensi Kesadaran Pendidikan Diri dalam Psikologi Islam. Pustaka Setia.
DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v9i1.26770
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Adi Kuswandi
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: