CURRICULUM DEVELOPMENT MODEL FOR RENEWAL OF ISLAMIC BOARDING SCHOOLS AND MADRASAH EDUCATION
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Almu’tasim, A. (2018). Menakar Model Pengembangan Kurikulum Di Madrasah. At-Tuhfah: Jurnal Studi Keislaman, 7(2), 1–19.
Bahijah, I., Rahmatika, N., Ahmad, A., & Ishak, S. N. S. (2022). KURIKULUM PESANTREN BERBASIS SAINS DI PONDOK PESANTREN SAINS SALMAN ASSALAM: SEBAGAI MODEL MODERASI AGAMA DALAM PENDIDIKAN. Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 11(001), 81–89.
Fauzi, N., & Chudzaifah, I. (2019). Pandangan dan Kontribusi Islam terhadap Perkembangan Sains. Al-Fikr: Jurnal Pendidikan Islam, 5(1), 1–8.
Hasanah, I. U. (2019). Analisis Sistematika Penulisan Artikel Jurnal Kandai.
Hendracipta, N. (2021). Model Model Pembelajaran SD. Multi Kreasi Press.
Kristiawan, M. (2019). Analisis pengembangan kurikulum dan pembelajaran. Upp Fkip Univ. Bengkulu.
Mukodi, M. (2020). Kurikulum dan Pendidikan Nasionalisme di Pondok Pesantren Tremas. Al-Izzah: Jurnal Hasil-Hasil Penelitian, 14–27.
Nurhalimah, N. (2017). Telaah Komponen Dan Pendekatan Pengembangan Kurikulum. Islamika: Jurnal Agama, Pendidikan Dan Sosial Budaya, 11(2).
Prayitno, H., & Qodat, A. (2019). Konsep pemikiran fazlur rahman tentang modernisasi pendidikan islam dan relevansinya terhadap pendidikan islam di indonesia. Al-Fikri: Jurnal Studi Dan Penelitian Pendidikan Islam, 2(2), 30–43.
Ramadani, F. (2020). Model Organisasi dan Model Pengembangan Kurikulum Bahasa Arab Madrasah Berbasis Pesantren di Ibnul Qoyyim Yogyakarta. Lisanan Arabiya: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 4(1), 99–126.
Riyadi, S., & Badaruddin, B. (2018). Revitalisasi Model Pengembangan Kurikulum Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam Berbasis Standar KKNI dan Islamic Entrepreneurship. El-Jizya: Jurnal Ekonomi Islam, 6(1), 113–132.
Setiyadi, B., Faizah, N., & Tarigan, D. F. R. B. (2021). Model Pengembangan Dan Organisasi Kurikulum. Riau Education Journal, 1(2), 39–46.
Umam, K. (2021). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam Di Perguruan Tinggi Islam Sinkronisasi Dengan Kebijakan Kerangka Kualifikasi Nasional Indonesia (Kkni). Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 10(01).
DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v9i1.26803
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Aulia Faradila
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: