THE INFLUENCE OF USING LMS BASED E-LEARNING MEDIA ON ARABIC LANGUAGE LEARNING OUTCOMES AT MUSLIM CENDEKIA PRIMARY SCHOOL BATU
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Belanisa, F., Amir, F. R., & Sudjani, D. H. (2022). E-modul Interaktif Sebagai Media Pembelajaran Bahasa Arab Untuk Meningkatkan Motivasi Siswa. Tatsqifiy: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 3(1), 1–12. https://doi.org/10.30997/tjpba.v3i1.4754
Cahyo, K. N., Martini, M., & Riana, E. (2019). Perancangan sistem informasi pengelolaan kuesioner pelatihan pada PT Brainmatics Cipta Informatika. Journal of Information System Research (JOSH), 1(1), 45–53.
Dakhi, A. S. (2020). Peningkatan hasil belajar siswa. Jurnal Education and Development, 8(2), 468.
Ellis, R. K. (2009). Learning management systems. Alexandria, VI: American Society for Training & Development (ASTD).
Fakhri, M. M., Fadhilatunisa, D., Rosidah, R., Satnur, M. A., & Fajrin, F. (2022). Pengaruh Media E-Learning Berbasis LMS Moodle dan Motivasi Belajar terhadap Hasil Belajar Mahasiswa di Masa Pandemi Covid-19. Chemistry Education Review (CER), 5(2), 157–169.
Fikar, J., Tahir, M., & Nurhayati. (2022). Efektivitas Penerapan Metode Make a Match dalam Pembelajaran Mufrodat Bahasa Arab Pada siswa. Jurnal AS-SAID, 2(1), 176–188.
Hidayat, N. S. (2012). Problematika pembelajaran bahasa Arab. Jurnal Pemikiran Islam, 37(1).
Jusmawati, J., Satriawati, S., & Sabillah, B. M. (2020). Pengaruh pembelajaran berbasis daring terhadap minat belajar mahasiswa pgsd unimerz pada mata kuliah pendidikan matematika. JKPD (Jurnal Kajian Pendidikan Dasar), 5(2), 106–111.
Kebudayaan, K. P., & others. (2020). PERATURAN MENTERI PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN REPUBLIK INDONESIA NOMOR 5 TAHUN 2020 TENTANG AKREDITASI PROGRAM STUDI DAN PERGURUAN TINGGI.
Lestari, N. D. (2018). Penerapan Kurikulum 2013, Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Ekonomi. Jurnal Neraca, 2(1), 68–79.
Mayer, R. E. (2002). Multimedia learning. In Psychology of learning and motivation (Vol. 41, pp. 85–139). Elsevier.
Muhammad Rusli, M. T., Hermawan, D., & Supuwiningsih, N. N. (2020). Memahami E-learning: Konsep, Teknologi, dan Arah Perkembangan. penerbit andi.
Munawar, Z., Herdiana, Y., Suharya, Y., & Putri, N. I. (2021). Pemanfaatan Teknologi Digital Di Masa Pandemi Covid-19. TEMATIK, 8(2), 160–175.
Novianti, A. (2022). Pengaruh Penggunaan LMS terhadap Hasil Belajar Fisika Siswa Kelas XI di SMAN 4 Banda Aceh. Jurnal Serambi Akademica, 10(2), 143–147.
Pajo, K., & Wallace, C. (2001). Barriers to the uptake of web-based technology by university teachers. Journal of Distance Education, 16(1), 70–84.
Pertiwi, W. A., Sanjaya, L. A., Haramen, M., Budi, A. S., Zarvianti, E., Puspa, R. W. D., Sianipar, L. K., Qoiriyah, W., Sitompul, H., & others. (2021). Application of Online Science Practicum by Using Microsoft Teams and Learning Management System (LMS) During the Covid 19 Pandemic. Journal of Physics: Conference Series, 2019(1), 12034.
Purwanto, A., & Risdianto, E. (2022). Analisis Kebutuhan Pengembangan Bahan Ajar Digital Matakuliah Geofisika Berbasis Platform Lms Moodle Untuk Menunjang Implementasi Kurikulum Mbkm. Jurnal Kumparan Fisika, 5(1), 7–14.
Putri, W. N., & Billah, A. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Bahasa Arab berwawasan Sains berbasis Mobile Android. LISANIA: Journal of Arabic Education and Literature, 3(2), 163–179. https://doi.org/10.18326/lisania.v3i2.163-179
Simbolon, D. H., Perangin, R. H., & Sebayang, K. (2021). Penerapan Lms (Learning Management System) Moodle Terhadap Hasil Belajar Ipa Kelas Tinggi Mahasiswa Di Universitas Quality. Jurnal Curere, 5(2), 92. https://doi.org/10.36764/jc.v5i2.658
Sintia, I., Pasarella, M. D., & Nohe, D. A. (2022). Perbandingan Tingkat Konsistensi Uji Distribusi Normalitas pada Kasus Tingkat Pengangguran di Jawa. Prosiding Seminar Nasional Matematika Dan Statistika, 2.
Sudiksa, I., Divayana, D., & Warpala, I. (2020). Pengaruh E-Learning Dan Lingkungan Kampus Terhadap Minat Belajar Mahasiswa Dengan Motivasi Belajar Sebagai Variabel Mediasi. Jurnal Teknologi Pembelajaran Indonesia, 10(2), 86–97.
Susanti, E., Ritonga, M., & Bambang, B. (2020). Pengaruh Penggunaan Media Powerpoint Terhadap Minat Belajar Bahasa Arab Siswa. Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, 4(1), 179. https://doi.org/10.29240/jba.v4i1.1406
Vygotsky, L. S., & Cole, M. (1978). Mind in society: Development of higher psychological processes. Harvard university press.
Watson, W. R., & Watson, S. L. (2007). An argument for clarity: What are learning management systems, what are they not, and what should they become? TechTrends, 51(2), 28–34. https://doi.org/10.1007/s11528-007-0023-y
Yana, D., & Adam, A. (2019). Efektivitas penggunaan platform lms sebagai media pembelajaran berbasis blended learning terhadap hasil belajar mahasiswa. Jurnal Dimensi, 8(1), 1–12.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Jessica Noer Amalia, Siti Safira Al-latifatuzzahra, Syifa Shofura Shofura, Meidias Abror Wicaksono
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Cell Phone: +62 81 333 666 063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: