ANALYSIS OF THE IMPLEMENTATION OF THE MERDEKA CURRICULUM IN THE SUBJECT OF ISLAMIC RELIGIOUS EDUCATION CLASS X AT THE NUSANTARA ISLAMIC HIGH SCHOOL
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anzika, M., & Alfurqan, A. (2022). Implementasi E-Learning dalam Pembelajaran PAI pada Masa Covid 19 di SMA Negeri 4 Pariaman. ISLAMIKA, 4(1), 1–20.
Arifin, A. (2022). Kurikulum Dan Implementasi Pembelajaran Di Masa Pandemi Covid-19: Tantangan Dan Peluang Menuju Program Merdeka Belajar. Repository FKIP UNSAP, 22(1).
Hamalik, O. (2013). Dasar-Dasar Pengembangan Kurikulum. Remaja Rosdakarya.
Idrus, L. (2019). Evaluasi dalam proses pembelajaran. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 9(2), 920–935.
Lembong, J. M., Lumapow, H. R., & Rotty, V. N. J. (2023). Implementasi merdeka belajar sebagai transformasi kebijakan pendidikan. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 9(2), 765–777.
Miles, M. B., & Huberman, M. (1992). Anlisis Data Kualitatif. Universitas Indonesia.
Peter, J. A., ISSA, A. I., & Uzoamaka Bonse, K. (2024). Influence Of Technology Professional-Development on Teachers Self-Efficacy in The Use of ICT For Teaching Basic Science and Technology. International Journal of Advanced Humanities Research, 4(1), 38–51.
Puspitarini, D. (2022). Konsep dan Implementasi Kurikulum Merdeka pada Pembelajaran Abad-21 di SD/MI. ICIE: International Conference on Islamic Education, 2(0), 293–304. https://doi.org/10.51169/IDEGURU.V7I1.307
Ramdani, N. G., Fauziyyah, N., Fuadah, R., Rudiyono, S., Septiyaningrum, Y. A., Salamatussa’adah, N., & Hayani, A. (2023). Definisi Dan Teori Pendekatan, Strategi, Dan Metode Pembelajaran. Indonesian Journal of Elementary Education and Teaching Innovation, 2(1), 20–31.
Rosni, R. (2021). Kompetensi guru dalam meningkatkan mutu pembelajaran di sekolah dasar. Jurnal EDUCATIO: Jurnal Pendidikan Indonesia, 7(2), 113–124. https://doi.org/10.29210/1202121176
Sapitri, L. (2022). Studi literatur terhadap kurikulum yang berlaku di Indonesia saat pandemi COVID-19. Inovasi Kurikulum, 19(2), 227–238.
Sucipto, S., Sukri, M., Patras, Y. E., & Novita, L. (2024). Tantangan Implementasi Kurikulum Merdeka di Sekolah Dasar: Systematic Literature Review. Kalam Cendekia: Jurnal Ilmiah Kependidikan, 12(1). https://jurnal.uns.ac.id/jkc/article/view/84353
Suntoro, R., & Widoro, H. (2020). Internalisasi Nilai Merdeka Belajar Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal MUDARRISUNA: Media Kajian Pendidikan Agama Islam, 10(2), 289–310.
Syamili, A. N., & Zulfitria. (2024). PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN INTERAKTIF UNTUK SISWA SEKOLAH DASAR DI ERA DIGITAL. JIP: Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(7), 1088–1096. https://jip.joln.org/index.php/pendidikan/article/view/323
DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v9i3.28756
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Sunanul Annisyah
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: