DESIGNING AN ARABIC VOCABULARY TEST BASED ON THE ACTFL (AMERICAN COUNCIL ON THE TEACHING OF FOREIGN LANGUAGES) STANDARDS FOR THE NOVICE LEVEL
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Fadlilah, N. (t.t.). Instrumen Tes Ashwat dan Tes Mufrodat dalam Evaluasi Pembelajaran Bahasa Arab. https://id.scribd.com/document/560481832/Tes-Ashwat-Dan-Tes-Mufrodat-1-Instrumen
Falaqi, R. (2020). التقويم التعليمية: مواصفات الاختبار الجيد. TSAQOFIYA Jurusan Pendidikan Bahasa Arab IAIN Ponorogo, 2(2), 160–175. https://doi.org/10.21154/tsaqofiya.v2i2.33
Febyronita, D., & Giyanto. (2016). Survei Tingkat Kemampuan Siswa dalam Mengerjakan Tes Berbentuk Jawaban Singkat (Short Answer Test) Pada Mata Pelajaran IPS Terpadu (Geografi) Kelas VII di SMP Negeri 1 Mesuji Tahun Pelajaran 2015/2016. Jurnal Swarnabhumii, 1(1), 17–21.
Hidayat, N. S. (2014). ANALISIS KESALAHAN DAN KONSTRASTIF DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB.
Isnaini, A. (2023). KOSAKATA DALAM KETERAMPILAN BERBICARA BAHASA ARAB: ANALISIS PERANAN BAGI PELAJAR TINGKAT PEMULA.
Laane, P. E. R. (2023). Analisis Konten Pembelajaran Membaca Pada Aplikasi Learn Arabic Dalam Standar American Council On The Foreign Languages. 02(04).
Mahmudi, I., & Nurahmah, R. H. (2023). اختبار مهارات القراءة باللغة العربية وتطبيقه على طلاب المدرسة الابتدائية. Al-Madrasah: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah, 7(4), 1606. https://doi.org/10.35931/am.v7i4.2672
Mahmudi, I., & Nurbaha, A. (2023). Anwā’u al-Ikhtibārāt wa al-Mustawiyāt al-Mi’yāriyyah li Mahārah al-Kalām fī al-Lugah al-‘Arabiyyah. Aphorisme: Journal of Arabic Language, Literature, and Education, 4(2), 112–127. https://doi.org/10.37680/aphorisme.v4i2.3997
Maimunah, I., Ainin, M., Muassomah, M., & Sanusi, A. (2022). Analisis Buku Ajar MI Berstandar ACTFL. Al-Fusha : Arabic Language Education Journal, 4(2), 52–64. https://doi.org/10.62097/alfusha.v4i2.847
Mustaghfirin & Hikmah. (2024). Analisis Kemahiran Menulis dalam Buku Ajar Bahasa Arab 2 Kelas 8 Madrasyah Tsanawiyah Kurikulum KMA 183 Berdasarkan Perspektif ACTFL. INTIFA: Journal of Education and Language, 1(1), 81–95. https://doi.org/10.62083/5gdgcx09
Nisa, I. K., Rahmi, N., & Fajri, W. (2020). PENERAPAN METODE BERNYANYI DALAM MENINGKATKAN PENGUASAAN KOSA KATA BAHASA ARAB DI MTS MA’ARIF NU 07 PURBOLINGGO. Arabia, 12(2), 43. https://doi.org/10.21043/arabia.v12i2.7878
Priadana, M. S., & Sunarsi, D. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif. Pascal Books.
Rusmayana, T. (2021). Model Pembelajaran ADDIE Integrasi Pedati di SMK PGRI Karisma Bangsa. Penerbit Widiana Bhakti Persada.
Sani, F., & Annisa, A. (2019). 肖沉 1, 2, 孙莉 1, 2∆, 曹杉杉 1, 2, 梁浩 1, 2, 程焱 1, 2. Tjyybjb.Ac.Cn, 27(2), 635–637.
Suharman. (2018). Tes Sebagai Alat Ukur Prestasi Akademik. Jurnal Ilmiah Pendidikan Agama Islam, 10(1), 93–115.
Susanto, S. (2023). Pengembangan Alat Dan Teknik Evaluasi Tes DalamPendidikan. Jurnal Tarbiyah Jamiat Kheir, 1(1), 51–60.
Taubah, M. (2019). Maharah dan Kafa’ah Dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Studi Arab, 10(1), 31–38. https://doi.org/10.35891/sa.v10i1.1765
Utami, D., & Utami, R. K. S. (2020). Model Desain Pembelajaran. Pusaka Media.
DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v9i3.29055
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Ihwan Mahmudi, Moh Ismail, Neng Rosi Resmalasari Dewi, Nailul Istibsyaroh, Aisya Rahma El-Fani
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: