Analytical Review of Final Examination Questions for Fifth Grade at SDN 03 East Pontianak
Abstract
Keywords
Full Text:
60-74References
Arifianto, M. L., Ainin, M., Irhamni, Ahsanuddin, M., Hikmah, K., Anwar, M. S., & Fitria, N. (2021). Evaluasi Dan Pengembangan Tes Interaktif Bahasa Arab.
Damayanti, E. T. (2012). Analisis Butir Soal Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Kelas XI IPA & IPS DI SMAN 3 Probolinggo (Vol. 01).
Dayu, R., & Suharmon. (2021). Analisis Butir Soal Tes Pilihan Ganda Mata Pelajaran PAI BP Kelas IPS SMAN 1 Sungai Lasi Tahun Ajaran 2021 / 2022. International Conference on Islam, Law, and Society (INCOILS).
Dewi, S. S., Hariastuti, Rachmaniah, & Utami, A. U. (2019). Analisis Tingkat Kesukaran Dan Daya Pembeda Soal Olimpiade Matematika (Omi) Tingkat Smp Tahun 2018. Transformasi : Jurnal Pendidikan Matematika Dan Matematika, 3(1), 15–26. https://doi.org/10.36526/tr.v3i1.388
Elviana. (2020). Analisis Butir Soal Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Menggunakan Program Anates. Analisis Butir Soal Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Menggunakan Program Anates, 10(2), 58–74.
Fatimah, L. U., & Alfath, K. (2019). analisis Kesukaran Soal, Daya Pembeda dan Fungsi Distraktor. Jurnal Komunikasi Dan Pendidikan Islam, 8, 37–64.
Febriana, R. (2019). Evaluasi Pembelajaran.
Janna, N. M., & Herianto. (2021). Artikel Statistik yang Benar. Jurnal Darul Dakwah Wal-Irsyad (DDI), 18210047, 1–12.
Khoiriyah, N., Maslikhatun Nisak, N., & Niam, K. (2023). Students’ Perceptions of Self-Assessment in Islamic Education Learning. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 10(1), 2023. http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/jpai
Magdalena, I., Fauziah, S. N., Faziah, S. N., & Nupus, F. S. (2021). Analisis Validitas, Reliabilita, Tingkat Kesulitan Dan Daya Beda Butir Soal Ujian Akhir Semester Tema 7 Kelas III SDN Karet 1 Sepatan. BINTANG : Jurnal Pendidikan Dan Sains, 3(2), 198–214. https://ejournal.stitpn.ac.id/index.php/bintang
Mania, S., Fitriani, F., Majid, A. F., Ichiana, N. N., & Abrar, A. I. P. (2020). Analisis Butir Soal Ujian Akhir Sekolah. Al Asma : Journal of Islamic Education, 2(2), 274. https://doi.org/10.24252/asma.v2i2.16569
Mastiah, M. (2019). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar PAI melalui Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Numbered Heads Together (PTK di Kelas VIII SMPI Nurul Ikhsan Kibin-Serang)”. Diss. UIN SMH BANTEN, 1–37. http://repo.iain-tulungagung.ac.id/8073/4/BAB I .pdf
Matondang, Z. (2009). Evaluasi Pembelajaran.
Ovan, & Andika Saputra. (2020). CAMI: Aplikasi Uji Validitas dan Reliabilitas Instrumen Penelitian Berbasis Web.
Pradita, E., Megawanti, P., & Yulianingsih. (2023). Analisis Tingkat Kesukaran, Daya Pembeda, dan Fungsi Distraktor PTS Matematika SMPN Jakarta. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Matematika, 3(80), 109–118.
Purnomo, P., & Solikhah, P. I. (2021). Konsep Dasar Pendidikan Islam Inklusif : Studi Tentang Inklusivitas Islam Sebagai Pijakan Pengembangan Pendidikan Islam Inklusif. J-PAI: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 7(2), 114–127. https://doi.org/10.18860/jpai.v7i2.13286
Rahmaini, A., & Taufiq, A. N. (2018). Analisis Butir Soal Pendidikan Agama Islam Di SMK N 1 Sedayu Tahun Ajaran 2017/2018 (Analisis Tingkat Kesukaran, Daya Pembeda dan Fungsi Distraktor pada Soal Pilihan Ganda Kelas XI). Jurnal Mudarrisuna, 8(1), 1–24. https://www.jurnal.ar-raniry.ac.id/index.php/mudarrisuna/article/view/2787
Rusmayani. (2020). Analisis Butir Soal Penilaian Akhir Semester Genap Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam di SMP Bintang Persada Tabanan-Bali. Widya Balina, 5(1), 41–49. https://doi.org/10.53958/wb.v5i1.50
Sridadi, Dwihandaka, R., & Bagiastomo, A. (2020). The analysis of test item on learning outcomes of physiical education subject of class VIII students. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia, 16(1), 28–40.
Tausih, T. U., & Marno, M. (2021). Pelaksanaan Penilaian Ranah Afektif Menggunakan Google Form di Era New Normal. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 7(2), 103–113. https://doi.org/10.18860/jpai.v7i2.12270
DOI: https://doi.org/10.18860/jpai.v10i1.25892
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Sri Herlina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Editorial Office:
Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan
Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang, Jawa Timur, Indonesia 65144
Phone (0341) 552398, Faximile (0341) 552398
E-mail: jpai@uin-malang.ac.id
J-PAI: Jurnal Pendidikan Agama Islam is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: