Lectora Inspire Features and Their Impact on Enhancing Grammar Comprehension at Sultan Aji Muhammad Idris Islamic State University, Samarinda
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al Azmi, F., Adzimah, H., Aminullah, M. A., & Taufiqurrochman, R. (2023). Peranan Game Based Learning dengan Aplikasi Quizizz Dalam Meningkatkan Pembelajaran Bahasa Arab. Al-Muyassar: Journal of Arabic Education, 2(1), 50. https://doi.org/10.31000/al-muyassar.v2i1.6678
Arifianto, M. L. (2021). PENERAPAN BERBAGAI MODEL TES INTERAKTIF DALAM EVALUASI PEMBELAJARAN BAHASA ARAB. Konferensi Nasional Bahasa Arab VII, Universitas Negeri Malang.
Arifianto, M. L., Ahsanuddin, M., Ainin, Moh., Irhamni, I., Fitria, N., & Rahmah, L. A. (2022). PELATIHAN PENGEMBANGAN TES INTERAKTIF BAHASA ARAB UNTUK ALUMNI JURUSAN SASTRA ARAB FAKULTAS SASTRA UNIVERSITAS NEGERI MALANG. ABDIMAS UNWAHAS, 7(1). https://doi.org/10.31942/abd.v7i1.6571
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek Edisi Revisi. PT. Rinek Cipta.
A’yuni, Q., Hilmi, D., Benedik, S. L., & Ahmed, B. M. B. (2022). Creative Arabic Learning Based On Quizizz: Model And Impact. An Nabighoh, 24(1), 47. https://doi.org/10.32332/an-nabighoh.v24i1.4537
Binanto, I. (2010). Multimedia Digital: Dasar Teori dan Pengembangannya. ANDI.
Djaali, & Muljono, P. (2008). Pengukuran dalam Bidang Pendidikan. PT Grasindo.
Hartono. (2019). Metodologi Penelitian. Zanafa Publishing.
Mudinillah, A. (2019). Pemanfaatan Aplikasi Lectora Inspire Sebagai Media Pembelajaran Interaktif Pada Pelajaran Bahasa Arab. Jurnal Penelitian IPTEKS, 4(2).
Nasution, S. (2019). Dinamika dan Pemikiran Pendidikan Islam: Kajian Klasik dan Kontemporer. Perdana Publishing.
Rayanto, Y. H., & Sugianti. (2020). Peneltian Pengembangan Model ADDIE & R2D2: Teori dan Praktik. Lembaga Academic & Research Institute.
Rusman. (2012). Belajar dan Pembelajaran Berbasis Komputer. Alfabeta.
Sa’adah, H., Nurhadi, N., Hilmi, D., & Ni’mah, L. (2022). Indonesian Arabic Teachers Must Be Solutive In The Era Of Society 5.0. Ta’lim al-’Arabiyyah: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab & Kebahasaaraban, 6(2), 155–168. https://doi.org/10.15575/jpba.v6i2.20236
Sari, D. R., Zamani, A. F., Hilmi, D., & Muqoddimah, H. N. (2022). استخدام طريقة القواعد والرتمجة يف تعلم النحو القائم على اليوتيوب. Tarbiyatuna: Jurnal Pendidikan Ilmiah, 7(2).
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Taufiqurrochman, R. (2023) Al-Muhadatsah Al-Arabiyah Baina al-Syabab. UIN Maliki Press, Malang.
Wulandari, B., Hasanah, N., Dewanto, S. A., & Muhammad, I. M. (2017). Pembuatan Media Pembelajaran dengan Lectora Inspire. Universitas Negeri Yogyakarta.DOI: https://doi.org/10.18860/abj.v8i2.23664
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Devi Rafika Sari, Riski Janu Saputra, R. Taufiqurrochman, Danial Hilmi
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
...............................................................................................................................................................
Mailing Address:
Ruang Jurnal Abjadia, Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan (FITK)
Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang
Jalan Gajayana 50 Malang 65144, Jawa Timur, Indonesia
Phone/Faximile: (+62341) 552398, Phonsel: +6281333666063
Website: http://ejournal.uin-malang.ac.id/index.php/abjadia
Email: abjadia@uin-malang.com
Abjadia: International Journal of Education. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
...............................................................................................................................................................
Indexed by: