Android-Based Media Development For Memorizing Arabic Verbal Conjugation and Its Functional Meaning
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aflisia, N., & Hazuar, H. (2020). Pengembangan Bahan Ajar Bahasa Arab Berbasis Pendekatan Komunikatif. Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, 4(1), 111. https://doi.org/10.29240/jba.v4i1.1380 Akbar, S. (2017). Instrumen Perangkat Pembelajaran. Remaja Rosdakarya. Al-Mushily, U. bin J. (1987). Al-Arudh. Darul Qolam. Arpan, P. (2018). The Development of Science Learning Module with Problem Solving Method. 3(2), 195–205. Barokati. (2023). Penerapan Nadzam Sebagai Media Meningkatkan Daya Ingat Peserta Didik Mapel Pai Dalam Pembelajaran Aqidah. TEACHER : Jurnal Inovasi Karya Ilmiah Guru. https://doi.org/10.51878/teacher.v2i4.1926 Bounhas, I., Ayed, R., Elayeb, B., & Bellamine Ben Saoud, N. (2015). A hybrid possibilistic approach for Arabic full morphological disambiguation. Data and Knowledge Engineering, 100, 240–254. https://doi.org/10.1016/j.datak.2015.06.008 Chennoufi, A., & Mazroui, A. (2017). Morphological, syntactic and diacritics rules for automatic diacritization of Arabic sentences. Journal of King Saud University - Computer and Information Sciences, 29(2), 156–163. https://doi.org/10.1016/j.jksuci.2016.06.004 Elzahra, H. R. (2022). Metode Muhafadhoh Nadhom Aqidatul Awwam sebagai Sarana Meningkatkan Minat dan Hasil Belajar Akidah Akhlak. Al-Tarbiyah: Jurnal Pendidikan, 32(2), 116–124. https://doi.org/10.24235/ath.v32i2.11792 Fadlillah, I., & Marwan, I. (2021). Pemberdayaan TPQ Melalui Kegiatan BCM (Bermain, Cerita, Menyanyi) Untuk Meningkatkan Motivasi Siswa Dalam Belajar Di TPQ Miftahu Huda Desa Banjarsari. Jurnal Pengabdian Masyarakat Ilmu Keguruan Dan Pendidikan (JPM-IKP), 4(2), 74–84. Furoidah, A., & Amalia, M. (2021). Pendampingan Belajar Bahasa Arab melalui Metode Bernyanyi di Musholla Hidayatul Muta’allimat Jember. An-Nuqtah: Journal of Education an Community Service, 1(1), 19–24. Hamid, M. A., & Fatimah, S. (2020). Development of Arabic Conversation Material Based on Communicative-Interactive Approach. Ijaz Arabi, 3(1), 46–63. https://doi.org/10.18860/ijazarabi.v3i1.8174 Haniah, H., Mahira, M., & Djuaeni, M. N. (2023). The Development of Interactive E-Book-Based Teaching Materials for Senior High School Students. Arabiyatuna: Jurnal Bahasa Arab, 7(1 May), 55. https://doi.org/10.29240/jba.v7i1.6690 Jarmita, N., Chandrawati, A. E., & Zulfiati, Z. (2020). Pengembangan Media Seven in One Ditinjau Dari Uji Kelayakan Dan Uji Kepraktisan Di Kelas V Mi/Sd Di Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Didaktika: Media Ilmiah Pendidikan Dan Pengajaran, 21(1), 111. https://doi.org/10.22373/jid.v21i1.6317 Kasmantoni. (2022). Bentuk Amar dan Nahi dalam Bahasa Arab (Sebuah Pemetaan dalam Surah Yusuf). At-Ta’lim: Media Informasi Pendidikan Islam, 10(1), 160–170. Khamaiseh, M. A., Osman, N., & Elawadi, E. M. S. (2024). Morphological Errors In The Ten Wazan For The Writing Skill Of Non-Native Arabic Language Learners. Ijaz Arabi, 7(1), 1–14. Kuzairi, Yulianto, T., & Buhari. (2016). Menentukan Cara Terbaik Memoris dalam Buku Alfiyah Ibnu Malik menggunakan Metode Simple Additive Weighting ( SAW ). Zeta-Math Journal, 2(1), 1–5. Rafida, A., Ahmad, A. A., & Muhdy, A. A. (2022). Penggunaan Model 4D dalam Pembuatan Video Tutorial Menggambar Alam Benda di SMP Negeri 1 Tonra. Jurnal Imajinasi. https://doi.org/10.26858/i.v6i1.30307 Rahmawati, R. D., & Ainun, S. N. (2021). Pengaruh Metode Pembelajaran Al-Miftah untuk Meningkatkan Pemahaman Ilmu Nahwu dan Shorof Santri As-Salma Bahrul Ulum Tambakberas. Jurnal Education and Development, 9(3), 200–203. Rangkuti, D., Lubis, S. I., Salayan, M., Sari, D. E., & Mujib, A. (2022). Development of Learning Tools Assisted by Manipulative Teaching Aids Through Problem-Based Learning. Development, 5(2). Raswan, Abdul Wahab, M., & Hakki, S. (2022). Simplifikasi Morfologi Arab (Sharf) Dengan Pendekatan Konstruktivisme Dan Analogi. Arabi : Journal of Arabic Studies, 7(1), 25–37. https://doi.org/10.24865/ajas.v7i1.485 Ridlowi, A. (2018). Implementasi dan Problematika Pembelajaran Kitab Kuning dengan Arab Pegon (Studi di Ponpes Al-Falah Karangrejo Pacitan). Jurnal Studi Agama Islam, 11(2), 28–44. Salama, R. A., Youssef, A., & Fahmy, A. (2018). Morphological Word Embedding for Arabic. Procedia Computer Science, 142, 83–93. https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.10.463 Saputra, M. A. H. (2020). Desain Pembelajaran Membaca Kitab Kuning Model Dick And Carey Di Madrasah Diniyyah Daruttaqwa Gresik. At-Taqwa: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam, 16(1), 32–54. https://doi.org/10.52640/tajdid.v10i1.206 Sukamta, S. (2012). Kompleksitas Hubungan antara Wazan dan Makna (Kajian terhadap Variasi Wazan dan Ambiguitas Bentuk Kata dalam Bahasa Arab). Adabiyyāt: Jurnal Bahasa Dan Sastra, 11(1), 1–24. Sungkar, A. (2019). Problematika Linguistik Dalam Pembelajaran Mahārah Qirā’ah pada Jurusan Pendidikan Bahasa Arab Uin Raden Intan Lampung. Arabia: Journal of Arabic Language Education, 11(1), 134–153. Thiagarajan, S., Semmel, D. G., & Semmel, M. I. (1974). Instructional Development for Training Teachers of Exceptional Children. Indiana University. Tohe, A. (2003). Kerancuan Pemahaman Antara Syair dan Nadzam Dalam Kesusasteraan Arab. Journal Bahasa Dan Seni, 31(1), 38–53. Yusuf, E. B., Ainin, M., & Hamid, M. A. (2023). Preparing Arabic Rhetoric Book in The Light of Project-Based Learning. Ijaz Arabi, 6(2), 596–609.
DOI: https://doi.org/10.18860/ijazarabi.v7i2.26713
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Muh. Syahri Romadhon, Moh Khasairi, Achmad Tohe
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/