Development Of Interactive Learning Media Using Teachmint To Improve Arabic Speaking Proficiency
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdul Razak Mursyid, I. R. N. H. (2024). New Model of Arabic Language Evaluation and Test System in the Development of 21st-Century Learning Media. 3(1), 459–474. https://doi.org/https://doi.org/10.58194/eloquence.v3i1.1513
Al-faruq, Z. (2023). Peran Penggunaan Desain Evaluasi Untuk Meningkatkan Kualitas Pembelajaran. Ilma Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 158–171. https://doi.org/10.58569/ilma.v1i2.587
Ardiansyah, Risnita, & Jailani, M. S. (2023). Teknik Pengumpulan Data Dan Instrumen Penelitian Ilmiah Pendidikan Pada Pendekatan Kualitatif dan Kuantitatif. Jurnal IHSAN : Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 1–9. https://doi.org/10.61104/ihsan.v1i2.57
Danial, M. (2022). Peningkatan Hasil Belajar Siswa Dalam Mengunkapkan Expression Of Sympathy Melalui Model Pmpdr Dan Aplikasi Teachmint. Jurnal P4I, 2(0), 1–23. https://doi.org/https://doi.org/10.51878/action.v2i3.1441.
Fauzi, M. I. (2020). Pemanfaan Neurosains dalam Desain Pengembangan Kurikulum Bahasa Arab. Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, 4(1), 1. https://doi.org/10.29240/jba.v4i1.1095
Hamidi, K., & Jamaluddin, W. (2023). Pengembangan Media Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Video Animasi Interaktif untuk Siswa Madrasah Aliyah. 05(02), 5289–5296. https://doi.org/https://doi.org/10.31004/joe.v5i2.1098
Harianto, E. (2020). Metode Bertukar Gagasan dalam Pembelajaran Keterampilan Berbicara. Didaktika: Jurnal Kependidikan, 9(4), 411–422. https://doi.org/10.58230/27454312.56
Hidayat, F., & Nizar, M. (2021). Model Addie (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation) Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jurnal Inovasi Pendidikan Agama Islam (JIPAI), 1(1), 28–38. https://doi.org/10.15575/jipai.v1i1.11042
Kartini, K. S., & Putra, I. N. T. A. (2020). Respon Siswa Terhadap Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Android. Jurnal Pendidikan Kimia Indonesia, 4(1), 12. https://doi.org/10.23887/jpk.v4i1.24981
Kependidikan, J. I., Safira, A. D., Sarifah, I., Sekaringtyas, T., & Jakarta, U. N. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Web Articulate Storyline Pada Pembelajaran Ipa Di Kelas V. 2(2), 237–253. https://doi.org/https://doi.org/10.37478/jpm.v2i2.1109
Kusumodestoni, R. H., & Wahono, B. B. (2022). Penerapan Metode Waterfall Pada Aplikasi Multimedia Interaktif Pengenalan Huruf Hijaiyah Berbasis Android Pada Paud Nabata. Infomatek, 24(1), 1–8. https://doi.org/10.23969/infomatek.v24i1.4402
Laubaha, S. A., Otaya, L. G., Yasin, Z., Hula, I. R. N., Hairuddin, & Adam, M. Z. (2024). Pengembangan Bahan Ajar Mahāratul Kalām Berbasis Kearifan Lokal Provinsi Gorontalo. Al Mi’yar: Jurnal Ilmiah Pembelajaran Bahasa Arab Dan Kebahasaaraban, 7(1), 459–480. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.35931/am.v7i1.3340
Mailani, O., Nuraeni, I., Syakila, S. A., & Lazuardi, J. (2022). Bahasa Sebagai Alat Komunikasi Dalam Kehidupan Manusia. Kampret Journal, 1(1), 1–10. https://doi.org/10.35335/kampret.v1i1.8
Mayasari, A., Pujasari, W., Ulfah, U., & Arifudin, O. (2021). Pengaruh Media Visual Pada Materi Pembelajaran Terhadap Motivasi Belajar Peserta Didik. Jurnal Tahsinia, 2(2), 173–179. https://doi.org/10.57171/jt.v2i2.303
Murtado, D., Hita, I. P. A. D., Chusumastuti, D., Nuridah, S., Ma’mun, A. H., & Yahya, M. D. (2023). Optimalisasi Pemanfaatan Media Pembelajaran Online Sebagai Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Siswa di Sekolah Menengah Atas. Journal on Education, 6(1), 35–47. https://doi.org/10.31004/joe.v6i1.2911
N. Hula, I. R., Paputungan, Moh. Z., & Ana Mariana. (2021). Pengembangan Hybrid Learning Berbasis Aplikasi Computer Assited Test (Cat) Pada Program Arabic Proficiency Test. Tadbir: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 9(1), 103–125. https://doi.org/10.30603/tjmpi.v9i1.2063
Nurhabibah, P., Dewi, K., Guru, P., Dasar, S., & Cirebon, M. (2021). Pengembangan Website Educandy Sebagai Alat Evaluasi Pada Pembelajaran Bahasa Indonesia. 17, 255–264. https://doi.org/https://doi.org/10.25134/fon.v17i2.4652
Nurlaila, N., Piyana, R. O., Kamaluddin, K., Al Husna, L., Hula, I. R. N., & Hasaniyah, N. (2023). The Effectiveness of Using Lecture Maker-Based Learning Media to Student’s Arabic Listening Skills (Vol. 1, Issue ICoeSSE). Atlantis Press SARL. https://doi.org/10.2991/978-2-38476-142-5_36
Pamungkas, N. E., & Fitriyani, F. (2023). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik Elektronik (E-LKPD) Berbasis Higher Order Thinking Skill (HOTS) Materi Magnet. Pedagogia: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar Indonesia, 5(1), 91–102. https://doi.org/10.52217/pedagogia.v5i1.1205
Purnama, S. (2016). Metode Penelitian Dan Pengembangan (Pengenalan Untuk Mengembangkan Produk Pembelajaran Bahasa Arab). LITERASI (Jurnal Ilmu Pendidikan), 4(1), 19. https://doi.org/10.21927/literasi.2013.4(1).19-32
Puspita, I., Indarti, N., & Nurhayati, D. (2023). Pendekatan, Metode, Strategi Dan Model Pembejaran: Literature Review. Jurnal Euilibrium Nusantara, 2(1), 93–96. https://doi.org/10.56854/jeqn.v2i1.150
Putri, A. Q., Albab, A. U., Linardho, B. F., & Yusuf, A. (2023). Implementasi Teori Belajar Perspektif Psikologi Konstruktivisme Pada Jenjang Pendidikan Dasar. PREMIERE : Journal of Islamic Elementary Education, 5(2), 15–27. https://doi.org/10.51675/jp.v15i2.530
Rawa, N. R. (2020). Pengembangan Lembar Kegiatan Siswa (LKS) Matematika Berbasis Pendekatan Scientific pada Materi Aritmatika Sosial bagi Siswa SMP. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian Dan Kajian Kepustakaan Di Bidang Pendidikan, Pengajaran Dan Pembelajaran, 6(2), 319. https://doi.org/10.33394/jk.v6i2.2620
Sa’adah, M., Rahmayati, G. T., & Prasetiyo, Y. C. (2022). Strategi Dalam Menjaga Keabsahan Data Pada Penelitian Kualitatif. Jurnal Al ‘Adad: Jurnal Tadris Matematika, 1(2), 61–62. https://doi.org/https://doi.org/10.24260/add.v1i2.1113
Sabri, M., Firdaus, M., & Shahrizal, M. (2019). Instructional feedback analysis of an online virtual language learning platform through EZ-Arabic among Malaysian teachers of primary schools. International Journal of Asian Social Science, 9(2), 204–212.
Salman, S. A., & Septiawati, A. (2023). Suitability of Maharah Kalam Learning Achievement in JSIT Arabic Learning Curriculum With CEFR. Al-Hikmah: Jurnal Agama Dan Ilmu Pengetahuan, 19(2), 231–255. https://doi.org/10.25299/al-hikmah:jaip.2022.vol19(2).9543
Saparwadi, L. (2021). Perbedaan Hasil Belajar Mahasiswa Bekerja Dengan Tidak Bekerja Pada Analisis Data Kualitatif Dan Kuantitatif. 2(2), 20–24. https://doi.org/https://doi.org/10.33365/ji-mr.v2i2.1405
Sari, S. Y., Hidayati, H., & Rahim, F. R. (2023). INTERACTIVE PHYSIC LEARNING MEDIA DESIGN USING LECTORA INSPIRE. PILLAR OF PHYSICS EDUCATION, 16(1), 22–31.
Septya Novena PutriAnak Agung Gede Agung, I. K. S. (2023). Pengembangan Gambar Ilustratif Naturalis Berbasis Literasi Sains untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Analitis Nafidhotur. Pengaruh Model Sains Teknologi Masyarakat Dan Pendekatan ESD Dalam Meningkatkan Kepedulian Lingkungan, 6(1). https://doi.org/https://doi.org/10.23887/jlls.v6i1.57482
Sulistiani, H., Dwi Putra, A., Rahmanto, Y., & Bagus Fahrizqi, E. (2021). Pendampingan dan Pelatihan Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif dan Video Editing di SMKN 7 Bandar Lampung. Journal of Technology and Social for Community Service (JTSCS), 2(2), 160–166. https://doi.org/https://doi.org/10.33365/jsstcs.v2i2.1375
Susanto, D., Risnita, & Jailani, M. S. (2023). Teknik Pemeriksaan Keabsahan Data Dalam Penelitian Ilmiah. Jurnal QOSIM : Jurnal Pendidikan, Sosial & Humaniora, 1(1), 53–61. https://doi.org/10.61104/jq.v1i1.60
Wahyu Septiningrum, A., & Fauziah, H. N. (2021a). Investigasi Kebiasaan Berpikir Analitis Melalui Pengembangan Instrumen Penilaian Berbasis Isu Sosiosaintifik. Jurnal Tadris IPA Indonesia, 1(3), 269–281. https://doi.org/10.21154/jtii.v1i3.156
Wahyu Septiningrum, A., & Fauziah, H. N. (2021b). Investigasi Kebiasaan Berpikir Analitis Melalui Pengembangan Instrumen Penilaian Berbasis Isu Sosiosaintifik. Jurnal Tadris IPA Indonesia, 1(3), 269–281. https://doi.org/10.21154/jtii.v1i3.156
Wardani, D. A. W. (2023). Urgensi Multimedia Interaktif Dalam Eksebilitas Pendidikan Di Era Digital. 4, 139–153. https://doi.org/https://doi.org/10.54714/jd.v4i2.73
Waruwu, M. (2024). Metode Penelitian dan Pengembangan (R&D): Konsep, Jenis, Tahapan dan Kelebihan. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 9(2), 1220–1230. https://doi.org/10.29303/jipp.v9i2.2141
DOI: https://doi.org/10.18860/ijazarabi.v7i3.28564
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Ibnu Rawandhy N. Hula, Hirsan Una, Sriwahyuningsih Saleh, Chaterina Putri Doni, Yousif Abdelmannan Mohamed Godat Arrashe
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/